Autostrada Moldovei: Grindeanu insistă că până la sfârșitul anului vor fi semnate contractele și pentru secțiunile de autostradă de la Focșani până la Pașcani, deși cele două secțiuni nu au nici măcar licitațiile de execuție lansate/ Șeful CNAIR, mai realist, vorbește doar de finalizarea evaluării

A 7 Focșani Bacău

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, insistă că toate cele șase contracte de execuție pentru secțiunile de Autostradă Focșani – Bacău respectiv Bacău – Pașcani pot fi semnate până la sfârșitul anului, deși licitațiile pentru cele două secțiuni nici măcar nu au fost lansate. Pe de altă parte, directorul general CNAIR, Cristian Pistol, mult mai realist, spune că își dorește finalizarea evaluărilor, adică „desemnarea câștigătorilor” până la sfârșitul anului.

Grindeanu a reluat scenariul aproape imposibil al unui calendar accelerat pentru atribuirea celor șase contracte marți, la Buzău, cu ocazia semnării contractului pentru lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, primul dintre cele 13 loturi ale întregului proiect A7 Ploiești – Pașcani. Acest scenariu, mai mult decât optimist, nu corespunde practicii CNAIR care „reușește” să semneze două din cele trei contracte ale Autostrăzii Ploiești – Buzău la peste un an de la lansarea licitației (1 iunie 2021), după cum Economedia a explicat aici.

În conferința de presă de la Buzău, la semnarea contractului pentru lotul Mizil – Pietroasele cu asocierea româno-bulgară Coni – Trace, Grindeanu s-a adresat și șefului CNAIR, Cristian Pistol (susținut de PNL). „Trebuie să finalizăm tot ce ține de PNRR pe A7 până la Pașcani în 2026. Până la Siret cele două loturi vor fi finanțate din Programul Operatțional Transporturi, POT. Toate cele 13 loturi trebuie terminate până în 2026, dar asta nu înseamnă că toate aceste lucrări nu pot fi terminate mai rapid. Pentru PNRR, pe A7 bornele pentru semnarea contractelor sunt la sfârșitul anului viitor, îmi doresc să le semnăm pe toate cele 13 anul acesta pentru a avea mai mult timp pentru execuție. Pe Buzău –Focșani sunt 4 loturi, s-au depus 28 de oferte, asta înseamnă interes, concurența duce la lucruri bune. Sperăm ca în august să începem să comunicăm rezultatele. De la Focșani la Pașcani au așa un delay, o întârziere de o lună față de celelalte. Cel mai în urmă este Focșani – Bacău, urmează să aprobăm în guvern indicatorii tehnico-economici și apoi să lansăm licitația, iar de la Bacău la Focșani indicatorii sunt deja aprobați, vom lansa licitația în perioada imediat următoare astfel încât, ținta pe care am pus-o de avea toate cele 13 contracte semnate până la sfârșitul anului să fie îndeplinită. Repet, cu un an mai repede față de termenul din PNRR”, a transmis Grindeanu.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Mai realist, pentru că jocul contestațiilor nu poate fi estimat ca durată, șeful CNAIR Cristian Pistol iese din calendarul stabilit de Grindeanu. „A7 (Autostrada Moldova) a intrat în linie dreaptă! Am semnat astăzi două contracte semnate deosebit de importante pentru finanțarea și construcția primului Tronson al A7. Primul este contractul de finanțare care permite practic asigurarea resurselor financiare pentru construcția celor 63,25 km ai întregii autostrăzi Ploiești-Buzău. Cel de al doilea contract semnat astăzi este practic primul pas pentru construcția efectivă a unui lot al acestei autostrăzi.

Lotul 2, Mizil – Pietroasele va avea o lungime de 28,35 km și va trebui construit în 20 de luni de Asocierea de constructori români și bulgari, SC CONI SRL – TRACE GROUP.
Cu o valoare de 1,249 miliarde lei, fără TVA, construcția este finanțată prin PNRR.
Pe traseu vor fi construite inclusiv 20 de poduri.
Contractul prevede și o perioadă de garanție de 120 de luni.

Vreau ca până la sfârșitul acestui an toate tronsoanele A7, finanțate prin PNRR, cu o lungime totală de 320 de km să aibă constructori desemnați!”, a transmis Pistol.

La Buzău s-a semnat și contractul de finanțare prin PNRR pentru toate cele trei secțiuni ale Autostrăzii Ploiești – Buzău, în valoare de 3,8 miliarde lei, cel mai important contract din PNRR semnat până în prezent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu te lasa Grindeanu!
    Tragi cu Pistol si nu ia foc?
    Nu-i nimic!
    Nu cred ca mai e vreun fraier sa creada ca se mai dace A 7!😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.