Autostrada Ploiești – Buzău, la un an de la lansarea licitației pentru execuție: Două din cele trei loturi sunt foarte aproape de semnarea contractelor

Ploiești -Buzău

La exact un an de la lansarea licitației pentru execuție, niciunul dintre cele trei loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău încă nu are contract de execuție semnat, dar pentru primele două tronsoane semnarea contractelor poate fi doar o chestiune de câteva zile. În schimb, pentru lotul 3, atribuirea este și mai întârziată, CNAIR fiind obligată prin decizia CNSC să reevalueze oferta Selina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Chiar și cu acest calendar destul de întârziat, toate cele trei loturi au șanse reale de execuție până în august 2026 pentru a „prinde” finanțarea prin PNRR. Autostrada Ploiești – Pașcani (320 km) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa inclus în PNRR.

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru execuția celor trei loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău pe 1 iunie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, în septembrie 2021 au fost depuse 39 de oferte și se aștepta evaluarea acestora cel târziu în decembrie. Însă desemnarea constructorilor a venit de-abia în februarie, au fost și contestații și chiar o schimbare a constructorului (situația Lotului 1 Dumbrava – Mizil 21 km).

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Lotul 1 Dumbrava – Mizil (21 k)

Constructor Asocierea Pizzarotti – Retter

„Contractul pentru Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău urmează să fie, în curând, semnat! Câștigătorul inițial al licitației pentru Lotul 1 a fost din nou validat. CNSC a respins astăzi contestația depusă de un alt participant și a decis că Asocierea româno-italiană poate semna contractul pentru construcția celor 21 de km ai Lotului Dumbrava-Mizil”, spunea ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu în data de 26 mai.

Lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km)

Asocierea româno-bulgară Coni-Trace (1,2 miliarde lei)

Este lotul cu cea mai „avansată” procedură de atribuire, CNSC respingând contestația Strabag în urmă cu o lună. Semnarea contractului este practic, o formalitate, o chestiune de doar câteva zile.

Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) 

CNAIR reevaluează ofertele

Este cel mai întârziat lot, de o lună și jumătate în procedură de reevaluare după decizia CNSC. Tronsonul a fost câștigat de Selina, dar Nurol a făcut contestație și a câștigat. Rămâne de văzut cât de mult va conta în analiza Comisiei de Evaluare a CNAIR certificatul negativ primit de Selina după rezilierea lotului Biharia – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania.