Compania de Drumuri este obligată să reevalueze oferta Drum Asfalt (Selina), constructorul care a câștigat licitația pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, potrivit unei decizii a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
CNSC a admis astfel, în parte, contestația turcilor de la NUROL.
„Admite, în parte, contestația nr. 14230/17.03.2022, formulată de asocierea NUROL INSAAT VE TICARET AS – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS, prin liderul asocierii NUROL INSAAT VE TICARET AS, și contestația nr. 14277/18.03.2022, formulată de TEKFEN INȘAAT VE TESISAT ANONIM ȘIRKETI, și anulează raportul procedurii de atribuire nr. 24/2422/07.03.2022, în partea ce privește ofertele admisibile, procesele-verbale de evaluare, în partea ce privește asocierea Drum Asfalt (lider de asociere) – Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi – Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios – Trameco și asocierea Nurol Insaat Ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS, și comunicările privind rezultatul procedurii transmise operatorilor economici ale căror oferte au fost declarate admisibile. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei asocierii Drum Asfalt (lider de asociere) – Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi – Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios – Trameco și ofertei asocierii Nurol Insaat Ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS și stabilirea rezultatului procedurii, în termen de 20 zile de la primirea deciziei, cu respectarea celor din motivare, a documentației de atribuire și a dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice”, arată decizia CNSC.
Este o nouă întârziere după ce, luni, CNAIR a schimbat constructorul pentru primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Inițial, Compania de Drumuri desemnase câștigător constructorul Bog Art, dar, pentru că ar fi depus documente incomplete, acesta a fost descalificat și desemnat următorul clasat: Pizzarotti.
Compania Drum Asfalt care face parte din Grupul bihorean Selina a câștigat în martie oficial contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, tronsonul Pietroasele – Buzău având o lungime de 14 km și o durată construire de 20 de luni. Contractul de aproape un miliard de lei poate fi semnat dacă nu se depun contestații, dar șansele pentru a evita contestațiile nu sunt foarte mari având în vedere competiția de oferte.
Licitația pentru prima secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani a fost lansată pe 1 iunie 2021 și a fost inclusă la finanțare prin PNRR, acesta fiind și cel mai mare contract de autostradă din Europa finanțat prin PNRR.
„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău) al autostrăzii Ploiești-Buzău (A7)! Asocierea de constructori români, turci și spanioli trebuie să finalizeze în 20 de luni lucrările pe cei 13,9 km ai acestui lot, după semnarea contractului.
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Primul tronson din Autostrada A7, care leagă Moldova de București, a fost lansat la licitație pe 1 iunie 2021. Contractul presupune execuția lucrărilor pentru Autostrada Ploiești – Buzău, în lungime de 63,25 km și are o valoare maximă de 5 miliarde lei, cu termen de execuție 20 de luni.