Compania Drum Asfalt care face parte din Grupul bihorean Selina a câștigat oficial, contractul pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Ploiești –Buzău, tronsonul Pietroasele – Buzău având o lungime de 14 km și o durată construire de 20 de luni. Contractul de aproape un miliard de lei poate fi semnat dacă nu se depun contestații, dar șansele pentru a evita contestațiile nu sunt foarte mari având în vedere competiția de oferte.
Licitația pentru prima secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani a fost lansată pe 1 iunie 2021 și a fost inclusă la finanțare prin PNRR, acesta fiind și cel mai mare contract de autostradă din Europa finanțat prin PNRR. Anunțul privind desemnarea oficială a asocierii câștigătoare pentru lotul 3 a fost făcut luni de ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău) al autostrăzii Ploiești-Buzău (A7)! Asocierea de constructori români, turci și spanioli trebuie să finalizeze în 20 de luni lucrările pe cei 13,9 km ai acestui lot, după semnarea contractului.
Toate cele trei asocieri care au câștigat contractele de execuție sunt conduse de firme din România:
- Lotul 1, Ploiești (Dumbrava) – Mizil, revine celor de la Bog’Art-Tancrad-Cosedil (România – Italia)
- Lotul 2, Mizil – Pietroasele, celor de la Coni-Trace (România – Bulgaria)
- Lotul 3, Pietroasele – Buzău, revine Drum Asfalt – Ilgaz – OPR – Obras – Trameco
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Primul tronson din Autostrada A7, care leagă Moldova de București, a fost lansat la licitație pe 1 iunie 2021. Contractul presupune execuția lucrărilor pentru Autostrada Ploiești – Buzău, în lungime de 63,25 km și are o valoare maximă de 5 miliarde lei, cu termen de execuție 20 de luni.