Daily Mail, proprietara ziarului MailOnline, a dat în judecată Google, acuzând faptul că puterea gigantului tehnologic pe piaţa publicităţii online determină reducerea veniturilor ziarelor, transmite Reuters.
Procesul federal împotriva Google şi a companiei sale mamă, Alphabet, susţine că Google controlează instrumentele folosite pentru a vinde publicitate, precum şi spaţiul de pe paginile publisherilor în care pot fi plasate anunţurile şi sistemul care decide unde vor fi plasate anunţurile.
”Lipsa concurenţei pentru inventarul publisherilor deprimă preţurile şi reduce cantitatea şi calitatea ştirilor disponibile cititorilor”, se afirmă în plângere.
Plângerea, care a fost înregistrată de către compania britanică la Curtea Districtuală a SUA din New York, mai afirmă că Google ”a pedepsit” publisherii care ”nu se supun practicilor sale”.
Google a numit revendicările procesului ”fără fond” şi ”inexacte”.
”Utilizarea instrumentelor noastre de tehnologie în domeniul publicitar nu are nicio influenţă asupra modului în care site-ul unui publisher se clasează în căutarea Google”, a afirmat Google într-un comunicat, potrivit căruia publisherii au multe opţiuni de a vinde spaţiu publicitar.
”Însăşi Daily Mail autorizează zeci de companii de tehnologie să îşi vândă şi să gestioneze spaţiul publicitar, inclusiv Amazon, Verizon şi multe altele”.
Google se confruntă cu acuzaţii similare într-un proces intentat de Texas şi un grup de alte state, în luna decembrie. Acest proces este unul dintr-o serie intentate împotriva Google şi Facebook la sfârşitul anului trecut.
Un grup bipartisan de parlamentari americani, condus de senatorul Amy Klobuchar şi de reprezentantul David Cicilline, a propus în martie un proiect de lege menită să faciliteze organizaţiilor de ştiri negocierea colectivă cu platforme precum Google şi Facebook, în speranţa de a creşte veniturile.
Reclamanţii în proces sunt Associated Newspapers şi Mail Media, care publică MailOnline.