Autostrada Transilvania: Drulă îl acuză pe Grindeanu că anulează licitația pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km). CNAIR nu a reușit relansarea licitației pentru lotul Chiribiș – Biharia la peste două luni de la rezilierea contractului cu Selina

My project Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Licitația pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania urmează să fie anulată, susține fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, care îl acuză din nou pe Sorin Grindeanu de întârzierea proiectului început în urmă cu aproape două decenii cu americanii de la Bechtel. Totodată, Drulă atrage atenția că, sub conducerea actualului ministru, Compania de Drumuri nu a reușit să relanseze licitația pentru lotul vecin Chiribiș – Biharia după rezilierea contractului cu Selina (n.r rezilierea s-a înregistrat în urmă cu două luni și jumătate, pe 12 mai).

Însă problemele lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș cu o lungime de 26 kilometri nu au apărut în mandatul ministrului Grindeanu, ci sunt mai vechi. Astfel, în urmă cu un an, Comisia de Evaluare din CNAIR decidea anularea licitației pentru că cele patru oferte (Erbașu, Selina, Rizzani și Erg Inșaat) sunt neconforme, soluție infirmată, însă. la vârful Companiei de Drumuri. Ulterior, în 2022, după continuarea procedurii, lotul câștigat de Erbașu a intrat în tăvălugul contestațiilor, CNSC și CAB răsturnând deciziile Companiei de Drumuri, după cum Economedia a scris aici.

În Sistemul Electronic de Achiziții Publice SEAP, termenul de evaluare pentru lotul câștigat inițial de Erbașu este 29 iulie 2022, licitația figurând „în desfășurare”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Ce a scris Cătălin Drulă pe contul de Facebook:
„Grindeanu anulează încă o licitație pe A3 – 26km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș
Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș – Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi. La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial. Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu. Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD – Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD. Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un ”muzeu” în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro.”
Dar poate cea mai mare întârziere de pe Autostrada Transilvania este pe lotul de 41 kilometri cu tunelul Meseș unde CNAIR nu are constructor desemnat nici la un an și jumătate de la lansarea licitației.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: