Licitația pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania urmează să fie anulată, susține fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, care îl acuză din nou pe Sorin Grindeanu de întârzierea proiectului început în urmă cu aproape două decenii cu americanii de la Bechtel. Totodată, Drulă atrage atenția că, sub conducerea actualului ministru, Compania de Drumuri nu a reușit să relanseze licitația pentru lotul vecin Chiribiș – Biharia după rezilierea contractului cu Selina (n.r rezilierea s-a înregistrat în urmă cu două luni și jumătate, pe 12 mai).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Însă problemele lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș cu o lungime de 26 kilometri nu au apărut în mandatul ministrului Grindeanu, ci sunt mai vechi. Astfel, în urmă cu un an, Comisia de Evaluare din CNAIR decidea anularea licitației pentru că cele patru oferte (Erbașu, Selina, Rizzani și Erg Inșaat) sunt neconforme, soluție infirmată, însă. la vârful Companiei de Drumuri. Ulterior, în 2022, după continuarea procedurii, lotul câștigat de Erbașu a intrat în tăvălugul contestațiilor, CNSC și CAB răsturnând deciziile Companiei de Drumuri, după cum Economedia a scris aici.

În Sistemul Electronic de Achiziții Publice SEAP, termenul de evaluare pentru lotul câștigat inițial de Erbașu este 29 iulie 2022, licitația figurând „în desfășurare”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
Ce a scris Cătălin Drulă pe contul de Facebook:
„Grindeanu anulează încă o licitație pe A3 – 26km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș
Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș – Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi. La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial. Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu. Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD – Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD. Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un ”muzeu” în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro.”
Dar poate cea mai mare întârziere de pe Autostrada Transilvania este pe lotul de 41 kilometri cu tunelul Meseș unde CNAIR nu are constructor desemnat nici la un an și jumătate de la lansarea licitației.