Compania chineză Xiaomi a înregistrat vineri o scădere accentuală a veniturilor în trimestrul al doilea, pe măsură ce cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume s-a contractat, lovită de restricţiile stricte legate de Covid-19, transmite News.ro, care citează Reuters.
Vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), ratând estimările şi marcând un declin mai accentuat faţă de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listarea sa la bursă, transmite Reuters.
Profitul net a scăzut cu 67%, la 2,08 miliarde de yuani, ratând, de asemenea, estimările analiştilor.
”Pe piaţa chineză, a avut loc o revenire a pandemiei, aşa că, în consecinţă, cererea a fost dificilă şi slabă”, a declarat preşedintele Xiaomi, Wang Xiang, într-o discuţie telefonică cu analiştii referitoare la venituri.
Wang a adăugat că creşterea preţurilor combustibililor, costurile de producţie şi inflaţia au afectat şi vânzările în străinătate.
Profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări şi promoţii.
Consumul din China a fost afectat de impactul restricţiilor din Shanghai şi din alte oraşe, în prima jumătate a anului.
Datele din această săptămână au arătat că a doua mare economie a lumii a încetinit în mod neaşteptat în iulie, în timp ce se străduia să lase în urmă impactul asupra creşterii din trimestrul încheiat în iunie al restricţiilor legate de Covid, ceea ce a determinat o reducere a dobânzilor de către banca centrală.
Sectorul telefoanelor mobile din China, care stagnează de mult timp, a fost afectat în mod special de recesiune, livrările de telefoane scăzând cu 10% în trimestrul al doilea, în termeni anuali, potrivit companiei de cercetare Canalys.
Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.
În India, cea mai puternică piaţă a Xiaomi din afara Chinei, compania a fost supusă unor anchete guvernamentale pentru că ar fi evitat plata taxelor.
Piaţa slabă a smartphone-urilor din China şi la nivel global a determinat compania să caute noi oportunităţi, această declarând la începutul acestei luni că a început să testeze vehicule cu conducere autonomă în anumite oraşe din China.