Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat o creștere a profitului net de peste 20 milioane lei în 2021

Crama domenii viticole Purcari

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru un profit net de 20,877 milioane lei, în creştere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în timp ce veniturile au sporit cu 16%, la 123,88 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare publicate, luni, pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB), citate de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În primul semestru din 2021, Purcari Wineries înregistrase un profit net de 20,37 milioane lei şi venituri de 106,53 milioane lei.

„În al doilea trimestru (T2), creşterea veniturilor a accelerat la 19%. Grupul a înregistrat o performanţă puternică inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA şi a Profitului Net pentru S1 2022 ajungând la 31% şi respectiv 17%, astfel demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste. Performanţa puternică a mărcii noastre emblematice – Purcari, dar şi a brandy-ului nostru premium – Bardar, a continuat tendinţa de premiumizare a portofoliului nostru, semnalând o cerere solidă a consumatorilor în pofida temerilor de recesiune de pe pieţele pe care activăm”, se menţionează în comunicat.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Printre realizările importante ale trimestrului precedent se numără lansarea unui parc fotovoltaic, care asigură circa 15% din consumul de energie electrică al Vinăriei Purcari, precum şi implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilară de ultimă generaţie, acoperind circa 300 ha de podgorii. Ambele proiecte sunt o dovadă a angajamentelor noastre faţă de mediu, dar şi o investiţie în construirea unei platforme solide pentru o creştere durabilă în viitor.

„Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice şi inflaţioniste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regăsesc în top 1% la nivel global pe platforma Vivino şi totuşi costă o fracţiune din preţurile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vinurile cu adevărat remarcabile nu trebuie să fie excesiv de scumpe, iar consumatorii noştri au învăţat să aprecieze aceasta. Vom continua să muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii în continuare”, a afirmat Victor Bostan, Director General.

Conform sursei citate, în România s-a înregistrat o creştere de 7% a veniturilor, în primul semestru, accelerând vânzările începând cu luna iunie. Totodată, s-a înregistrat un randament bun pentru marca românească – Crama Ceptura.

„Purcari a beneficiat de performanţă puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa. Creştere foarte puternică pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, deşi de la o bază mai mică”, se precizează în comunicat.

De asemenea, în Moldova s-a înregistrat un avans de 44% în primul trimestru, “demonstrând o recuperare impresionantă post-Covid”.

„Toate mărcile au înregistrat o performanţă puternică, atât ca volum, cât şi ca valoare”, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, în Polonia, creşterea a fost de 10% în primul semestru.

„Orientarea către segmentul premium a dat roade, vânzările Purcari dublându-se de la an la an. Livrările către Lidl nu au fost încă reluate”, conform reprezentanţilor companiei.

Totodată, în Asia s-a înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor, toate mărcile demonstrând un randament bun.

„Condiţiile comerciale şi logistice rămân în continuare dificile. Continuăm livrările prin portul Constanţa din România (vs. Odesa, anterior)”, se mai spune în comunicat.

Totodată, în Ucraina, vânzările au fost reluate în al doilea trimestru, cu plată în avans 100%.

„Vânzările din S1 2022 au scăzut de 3,5 ori faţă de perioada similară a anului trecut. Menţinem echipa locală, deoarece continuăm să credem în potenţialul pieţei ucrainene”, se mai spune în comunicat.