Retailerul online Elefant a înregistrat pierderi nete de 12,4 milioane lei în primul semestru al anului 2022, în creștere față de 2021 (-4,5 milioane lei), potrivit unui raport publicat la Bursa de Valori București (BVB).
Cifra de afaceri a companiei a fost de 95,3 milioane lei în prima parte a anului, în ușoară scădere de 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit raportului, scăderea cifrei de afacere a fost determinată de mai mulți factori nefavorabili:
– ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminării restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19;
– diminuare puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate de creștere prețurilor la produsele de bază și a conflictului din Ucraina.
Din punctul de vedere al distribuției vânzărilor online, cărțile au reprezentat 50% din vânzări, fiind urmată de parfumuri (12%), jucării (10%), carte străină (8%), cosmetică (4%), ceasuri (4%), home&deco (3%).
În primele 6 luni ale anului 2022, ponderea cărților crește la 50% (6 luni 2021: 39%) din vânzările online, iar categoria parfumurilor scade la 12% (6 luni 2021: 19%). Jucăriile au crescut la o pondere de 10% (6 luni 2021: 9%).
În primele 6 luni 2022 volumul de comenzi a scăzut față de perioada similară a anului 2021 cu 4%.
Din punctul de vedere al valorii medii per comandă, evoluția acesteia este legată inclusiv de portofoliul de categorii. Astfel, în primele 6 luni 2022, valoarea medie a comenzii a fost de 140 lei în scădere cu 8% față de perioada similară a anului precedent.
Grupul Elefant a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră de afaceri totală de 95,3 milioane lei.