E.ON Energie România este prima mare companie din domeniul energetic ce le transmite clienților că vor primi la timp facturile pe septembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Asta după ce marți, furnizorii au spus că că vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor. Declarația a fost făcută marți de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), citată de Agerpres.
Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.
Dărăban a sfătuit clienţii care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eşalonarea plăţilor. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, a completat Dărăban.
Acum, la două zile distanță, E.ON Energie România a anunţat că procesul de facturare se derulează normal, fără întârzieri cauzate de schimbările aduse de OUG 27/OUG 119.
Potrivit unui comunicat al companiei, remis AGERPRES, au fost deja implementate noile prevederi valabile începând cu 1 septembrie pentru energie electrică, cele pentru gaze naturale rămânând nemodificate.
Începând cu a doua jumătate a lunii septembrie au fost emise facturile plafonate către toţi clienţii casnici eligibili. Procesul va continua pe parcursul lunii octombrie, astfel încât toţii clienţii companiei vor primi facturile la timp, evitându-se astfel situaţiile în care aceştia primesc mai multe facturi într-o singură lună, a mai precizat E.ON Energie România.
De altfel, unii consumatori au primit un avertisment similar la sfârșitul lunii trecute de la Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE. El a spus atunci că un mare furnizor de energie nu a emis facturile de 5 luni, aşa că unii consumatori se pot aştepta la sume uriaşe de plată.
În special, consumatorii care au avut un consum mare vor primi factura la energie pe cinci luni, a declarat oficialul ANRE.