Meta concediază 13% din personalul său, adică peste 11.000 de angajați, a anunțat miercuri directorul general Mark Zuckerberg, informează CNBC. Meta a oferit la sfârșitul lunii octombrie indicații pentru viitoarele sale câștiguri din trimestrul al patrulea, ceea ce a speriat investitorii și a făcut ca acțiunile sale să scadă cu aproape 20%. Costurile și cheltuielile companiei au urcat cu 19% față de anul trecut în trimestrul al treilea, la 22,1 miliarde de dolari.
Concedieri masive la Meta: Compania mamă a Facebook va renunța la peste 11.000 de angajați
Mark Zuckerberg a făcut anunțul printr-o scrisoare adresată angajaților.
“Astăzi vă împărtășesc unele dintre cele mai dificile schimbări pe care le-am făcut în istoria Meta”, a spus Zuckerberg în scrisoare. “Am decis să reduc dimensiunea echipei noastre cu aproximativ 13% și să las mai mult de 11.000 de angajați talentați să plece. De asemenea, luăm o serie de măsuri suplimentare pentru a deveni o companie mai suplu și mai eficientă, reducând cheltuielile discreționare și prelungind înghețarea angajărilor până în primul trimestru”, transmite Zuckerberg.
Acțiunile Meta au crescut cu aproximativ 4% în tranzacțiile de dinaintea pieței.
Concedierile au loc într-o perioadă dificilă pentru Meta, care a oferit la sfârșitul lunii octombrie indicații pentru viitoarele sale câștiguri din trimestrul al patrulea, ceea ce a speriat investitorii și a făcut ca acțiunile sale să cadă cu aproape 20%.
Investitorii au fost îngrijorați de costurile și cheltuielile în creștere ale Meta, care au urcat cu 19% de la an la an în trimestrul al treilea, ajungând la 22,1 miliarde de dolari. Vânzările totale ale Meta au scăzut cu 4% de la an la an, la 27,71 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în timp ce venitul operațional a scăzut cu 46% față de anul precedent, la 5,66 miliarde de dolari.
Zuckerberg a declarat că Meta face reduceri în fiecare organizație, dar că recrutarea va fi afectată în mod disproporționat, deoarece compania intenționează să angajeze mai puțini oameni în 2023. Compania și-a prelungit înghețarea angajărilor până în primul trimestru, cu câteva excepții, a precizat Zuckerberg.
“Acesta este un moment trist și nu există nicio modalitate de a evita acest lucru. Celor care pleacă, vreau să le mulțumesc din nou pentru implicarea lor”, a adăugat el.
Angajații afectați vor primi 16 săptămâni de salariu, plus două săptămâni suplimentare pentru fiecare an de serviciu, a precizat Zuckerberg. Meta va acoperi asigurarea de sănătate timp de șase luni.
Meta investește masiv în metavers, care se referă, în general, la o lume digitală care nu a fost încă dezvoltată și care poate fi accesată cu ajutorul căștilor de realitate virtuală și realitate augmentată. Acest pariu masiv a costat Meta 9,4 miliarde de dolari până acum în 2022, iar compania anticipează că pierderile “vor crește semnificativ de la an la an”.
Zuckerberg a declarat în timpul unei convorbiri telefonice cu analiștii, în cadrul raportului privind câștigurile din al treilea trimestru, că Meta intenționează să
“să ne concentrăm investițiile pe un număr mic de domenii de creștere cu prioritate ridicată” în cursul anului viitor.
“Asta înseamnă că unele echipe vor crește semnificativ, dar majoritatea celorlalte echipe vor rămâne stabile sau se vor micșora în următorul an”, a spus Zuckerberg. “În ansamblu, ne așteptăm să încheiem anul 2023 ca fiind fie aproximativ de aceeași dimensiune, fie chiar o organizație ușor mai mică decât suntem astăzi”.
Meta număra peste 87.000 de angajați la sfârșitul lunii septembrie.
Scrisoarea lui Mark Zuckerberg către angajați:
“Astăzi vă împărtășesc unele dintre cele mai dificile schimbări pe care le-am făcut în istoria Meta. Am decis să reduc dimensiunea echipei noastre cu aproximativ 13% și să las mai mult de 11.000 de angajați talentați să plece. De asemenea, luăm o serie de măsuri suplimentare pentru a deveni o companie mai suplu și mai eficientă prin reducerea cheltuielilor discreționare și prin prelungirea înghețării angajărilor până în primul trimestru.
Vreau să îmi asum responsabilitatea pentru aceste decizii și pentru modul în care am ajuns aici. Știu că este greu pentru toată lumea și îmi pare rău în special pentru cei afectați.
Cum am ajuns aici?
La începutul lui Covid, lumea s-a mutat rapid online, iar valul de comerț electronic a dus la o creștere supradimensionată a veniturilor. Mulți oameni au prezis că aceasta va fi o accelerare permanentă care va continua chiar și după ce se va încheia pandemia. Și eu am crezut la fel, așa că am luat decizia de a ne crește semnificativ investițiile. Din nefericire, acest lucru nu a decurs așa cum mă așteptam. Nu numai că comerțul online a revenit la tendințele anterioare, dar recesiunea macroeconomică, concurența sporită și pierderea semnalului publicitar au făcut ca veniturile noastre să fie mult mai mici decât mă așteptam. Am înțeles greșit și îmi asum responsabilitatea pentru asta.
În acest nou mediu, trebuie să devenim mai eficienți din punct de vedere al capitalului. Am transferat o mai mare parte din resursele noastre către un număr mai mic de domenii de creștere cu prioritate ridicată – cum ar fi motorul nostru de descoperire a inteligenței artificiale, platformele noastre de anunțuri și de afaceri și viziunea noastră pe termen lung pentru metavers. Am redus costurile în întreaga noastră activitate, inclusiv prin diminuarea bugetelor, reducerea beneficiilor și micșorarea amprentei noastre imobiliare. Restructurăm echipele pentru a ne spori eficiența. Dar numai aceste măsuri nu vor reuși să ne alinieze cheltuielile la creșterea veniturilor noastre, așa că am luat, de asemenea, decizia dificilă de a concedia oameni”
Scrisoarea integrală poate fi consultată AICI