Compania Antibiotice Iaşi, unde acționar majoritar este ministerul Sănătății (53%), a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an un profit net de 29,5 milioane lei, în creştere cu 62% comparativ cu valoarea înregistrată în perioada similară din 2021 (18,2 milioane lei), conform unui comunicat remis, vineri, Agerpres.
“Creşterea veniturilor a generat randamente superioare, pe fondul majorării vânzărilor de produse în piaţa internă şi internaţională, într-o structură favorabilă profitului. De asemenea, majorarea indicatorului de profitabilitate este consecinţa unui management riguros al cheltuielilor operaţionale ce are ca scop maximizarea randamentelor de operare. Creşterea profitabilităţii a fost susţinută şi prin strategia de reducere a consumurilor de utilităţi, ca urmare a investiţiilor realizate anterior în up-gradarea şi modernizarea infrastructurii proprii”, se menţionează în comunicat.
Veniturile din vânzări ale companiei s-au ridicat în perioada menţionată la 361,7 milioane lei, cu 47% mai mari comparativ cu nivelul înregistrat în perioada similară a anului 2021, când valoarea acestora a fost de 245,7 milioane lei. Veniturile realizate pe piaţa internă au fost de 220 milioane lei, o pondere de 83% fiind reprezentată de vânzările de medicamente cu prescripţie medicală, ce au preţuri strict reglementate.
În primele 9 luni ale anului 2022, vânzările pe canalul hospital au crescut cu 27%, până la valoarea de 99 milioane lei, în comparaţie cu 78 milioane lei în primele 9 luni din 2021. Principalele produse valorificate pe canalul hospital sunt medicamentele antiinfecţioase injectabile, pentru care compania deţine singura capacitate de producţie certificată GMP din România.
Exportul de medicamente şi substanţe active în primele 9 luni ale anului au fost în valoarea de 141,7 milioane lei, în creştere cu 48% raportat la perioada similară a anului trecut (95,7 milioane lei). Pentru Nistatină, substanţă activă, veniturile realizate în primele 9 luni din 2022 au fost de 59,4 milioane lei, cu 66% peste valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent (35,7 milioane lei).
“Aceste valori se explică prin contextul revenirii pe un trend de creştere, post-pandemie, pentru produsele finite ce au la bază substanţa activă Nistatină, pe toate pieţele unde Antibiotice este prezentă şi cu precădere în Statele Unite ale Americii, Europa, America Latină, Asia Pacific, dar şi prin adoptarea unor strategii de marketing adaptate la specificul pieţelor ţintă”, explică reprezentanţii companiei.
Vânzările de produse finite pe pieţele internaţionale au înregistrat în primele 9 luni din 2022 o majorare cu 37%, până la valoarea de 82,3 milioane lei. Produsele antiinfecţioase şi cardiovasculare sunt printre cele mai solicitate produse la export în teritorii noi – Marea Britanie, Danemarca, Olanda, precum şi în destinaţii consacrate ca Statele Unite ale Americii, Vietnam, Republica Moldova, Serbia.
Antibiotice Iași își face centrală fotovoltaică
Totodată, au fost demarate procedurile pentru implementarea proiectului Centrală electrică fotovoltaică de 2,5 MW. Aceasta va asigura 25% din consumul propriu de energie al companiei, din energie produsă 100% din resurse regenerabile.