A început vara „nebună” a turismului european: „Și va fi mult mai rău” / Numărul turiștilor americani care ajung în Europa va crește cu 55%, față de cifrele de anul trecut, deja mai mari cu 600%, decât în 2021

avion, zboruri, calatorii, turism Sursa foto: Pexels

Din anii ’70, Steve Perillo, CEO și proprietar din a treia generație al operatorului turistic Perillo Tours, cu sediul în New Jersey, nu a mai văzut o asemenea creștere a numărului de călători care rezervă excursii în Europa, notează CNN.

Compania, care este cunoscută mai ales pentru tururile sale personalizate în Italia, vinde de obicei aproximativ 80% din capacitatea sa într-un an, spune Perillo. Până în prezent, în 2023, aproximativ 96% din cele 500 de plecări anuale ale operatorului, care includ ca destinații și Spania și Grecia, sunt rezervate – iar Perillo se așteaptă ca această cifră să atingă 100% în câteva săptămâni, înainte ca firma să înceapă marketingul pentru sezonul 2024.

Pentru Perillo, indicii ale sezonului de succes care va urma au început să apară în toamna anului trecut, când compania a oferit o reducere de Black Friday de aproximativ 5%. „Ar fi trebuit să cerem mai mult pentru Black Friday”, glumește el. „Atunci am observat că [cererea] era scandaloasă, iar eu mi-am sunat toți prietenii în noaptea de Black Friday și am spus: ”va fi o nebunie””.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În multe părți ale Europei, nebunia este deja în plină desfășurare, în timp ce valuri de turiști care se îndreaptă spre Europa calcă pe urmele binecunoscute ale predecesorilor lor din 2022, în valul de blocaj post-Covid, din sezonul trecut.

Potrivit furnizorului de asigurări de călătorie Allianz Partners, se așteaptă ca numărul americanilor care călătoresc în Europa în această vară să crească cu 55% față de cifrele de anul trecut – care au fost deja cu 600% mai mari decât în 2021, o cifră uluitoare. Londra, Paris și Dublin au fost în fruntea listei celor mai populare 10 destinații din 2023, dezvăluită de analiza anuală a Allianz; Roma, Reykjavik, Amsterdam și Lisabona au intrat, de asemenea, în top 10.

Comisia Europeană de Turism a prognozat, de asemenea, o cerere puternică pentru vacanțele europene în 2023, aproape jumătate din toate destinațiile de pe continent așteptându-se la o revenire la peste 80% din cifrele din 2019.

Toată această cerere a făcut ca prețurile să crească vertiginos. Potrivit site-ului de urmărire a zborurilor Hopper, prețul biletelor de avion către Europa este la un maxim al ultimilor cinci ani. Biletele dus-întors către continent sunt în prezent în medie mai mult de 1.200 de dolari, ceea ce reprezintă aproximativ 300 de dolari mai mult decât în 2022 (și un salt de 26% față de prețurile de dinaintea pandemiei din 2019), potrivit unui purtător de cuvânt al companiei.

Prețurile hotelurilor au crescut, de asemenea. Potrivit American Express Global Business Travel, prețurile hotelurilor din Europa vor înregistra cele mai mari creșteri în cursul anului 2023. Paris (cu 10% mai mult de la an la an), Stockholm (9%) și Dublin (8,5%) se numără printre destinațiile pentru care AEGBT a prezis că vor înregistra cele mai mari creșteri.

Cu toate acestea, aceste prețuri mai mari nu au atenuat pofta colectivă de călătorii. De săptămâni întregi, multe hub-uri europene au fost invadate de turiști, iar hotelurile sold-out, muzeele pline și restaurantele debordante sunt tot mai frecvente, în special în orașe foarte solicitate precum Barcelona, Roma și Paris.

Jenn Rice, o jurnalistă și consultant de brand din Carolina de Nord, a fost martoră la fața locului la o recentă călătorie în Palermo. Rice a descris capitala siciliană ca fiind „absolut nebună” la începutul lunii iunie, cu turiști „care se revărsau pe stradă ca și cum ar fi fost Mardi Gras”.

„Pur și simplu nu am mai văzut atât de mulți oameni pe o stradă într-o sâmbătă seara”, spune Rice, care călătorește în Europa timp de trei luni pentru a doua vară la rând. „Abia puteai să te miști pe stradă pentru a ajunge la un alt bar. Oamenii erau ca sardinele, înghesuiți peste tot”.

Atracțiile, reperele și evenimentele popularizate în mod tradițional resimt, de asemenea, aglomerația. Perillo spune că a auzit anecdote despre ghizi turistici din Roma care au fost nevoiți să sune până la un anumit termen limită săptămânal doar pentru a încerca să obțină rezervări pentru Colosseum. „Oamenii încep să facă coadă la apel la miezul nopții doar pentru a avea o șansă”, spune el. „Toți cei care vor să meargă la Roma vor să meargă la Colosseum”.

Și rezidenții europeni resimt această presiune pentru propriile planuri de vacanță de vară. Sarah Ferguson, care s-a mutat la Amsterdam din sudul Floridei în aprilie 2021 împreună cu soțul ei și cei patru fii ai lor, încă nu s-a întors în Statele Unite cu familia sa deoarece costul a șase bilete de avion „pur și simplu nu merită, așa că le spunem tuturor să vină aici”, explică ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.