În octombrie 2021, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană s-au contractat în continuare (-30,3%), marcând a patra lună consecutivă de scădere în acest an. Cu 665.001 de unități vândute în întreaga regiune, acesta a fost cel mai slab rezultat în termeni de volum pentru luna octombrie de când au început înregistrările. Majoritatea piețelor UE au suferit două cifre
pierderi, inclusiv cele patru cele mai mari: Italia (-35,7%), Germania (-34,9%), Franța(-30,7%) și Spania (-20,5%).
În primele 10 luni ale anului 2021, însă, înmatriculările de mașini noi în UE au crescut cu 2,2% comparativ cu anul anterior, totalizând aproximativ 8,2 milioane de unități. În ciuda scăderii recente în vânzări din cauza impactului continuu al crizei aprovizionării cu semiconductori, câștiguri substanțiale la începutul anului a contribuit la menținerea volumelor cumulate în teritoriu pozitiv.
De asemenea, cererea a rămas pozitivă în trei din cele patru piețe cheie ale UE: Italia (+12,7%), Spania (+5,6%) și Franța (+3,1%). În schimb, performanța Germaniei de la începutul anului s-a înrăutățit față de acum un an (-5,2%).
Între mărci, remarcabilă e performanța Dacia, a cărei cotă de piață a crescut la 4,2% în octombrie, de la 3,9% în aceeași lună de anul trecut, în ciuda faptul că a pierdut teren la vânzări de la 36.796 de modele în 2020, față de 28.167 în 2020.
Grupul german Volksagen, cel mai mare producător auto european a înregistrat, în octombrie, o scădere serioasă a cotei de piață, de la 25,1% în 2020, la 20,2% în 2021, cu circa 134.000 de unități vândute. În schimb Hyundai, pare să fi tras cartea norocoasă și câștigat peste 3 puncte la cota de piață, de la 7,2%în 2020, la 10,7% în 2021, cu aptoape 71.000 de unități vândute în acest an.
Pe plus e sunt și BMW sau Toyota, majoritatea celorlalți producători, inclusiv Renault sau Stellantis fiind pe minus, din cauza crizei semiconductorilor, care afecteză industria și a provocat opriri repetate ale producției în mai toate fabricile auto europene.