A patra lună consecutivă de scădere a înmatriculărilor în Europa. Dacia, însă, câștigă cotă de piață

dacia sandero Sursa foto: Dacia

În octombrie 2021, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană s-au contractat în continuare (-30,3%), marcând a patra lună consecutivă de scădere în acest an. Cu 665.001 de unități vândute în întreaga regiune, acesta a fost cel mai slab rezultat în termeni de volum pentru luna octombrie de când au început înregistrările. Majoritatea piețelor UE au suferit două cifre
pierderi, inclusiv cele patru cele mai mari: Italia (-35,7%), Germania (-34,9%), Franța(-30,7%) și Spania (-20,5%).

În primele 10 luni ale anului 2021, însă, înmatriculările de mașini noi în UE au crescut cu 2,2% comparativ cu anul anterior, totalizând aproximativ 8,2 milioane de unități. În ciuda scăderii recente în vânzări din cauza impactului continuu al crizei aprovizionării cu semiconductori, câștiguri substanțiale la începutul anului a contribuit la menținerea volumelor cumulate în teritoriu pozitiv.

De asemenea, cererea a rămas pozitivă în trei din cele patru piețe cheie ale UE: Italia (+12,7%), Spania (+5,6%) și Franța (+3,1%). În schimb, performanța Germaniei de la începutul anului s-a înrăutățit față de acum un an (-5,2%).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Între mărci, remarcabilă e performanța Dacia, a cărei cotă de piață a crescut la 4,2% în octombrie, de la 3,9% în aceeași lună de anul trecut, în ciuda faptul că a pierdut teren la vânzări de la 36.796 de modele în 2020, față de 28.167 în 2020.

Grupul german Volksagen, cel mai mare producător auto european a înregistrat, în octombrie, o scădere serioasă a cotei de piață, de la 25,1% în 2020, la 20,2% în 2021, cu circa 134.000 de unități vândute. În schimb Hyundai, pare să fi tras cartea norocoasă și câștigat peste 3 puncte la cota de piață, de la 7,2%în 2020, la 10,7% în 2021, cu aptoape 71.000 de unități vândute în acest an.

Pe plus e sunt și BMW sau Toyota, majoritatea celorlalți producători, inclusiv Renault sau Stellantis fiind pe minus, din cauza crizei semiconductorilor, care afecteză industria și a provocat opriri repetate ale producției în mai toate fabricile auto europene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: