Abația Citeaux din Franța a lansat o „provocare” online, ca să scape de excedentul de brânză din pivnițele sale. Obiectivul a fost depășit în câteva ore

Abatia Cîteaux

Călugării trapiști de la abația Citeaux au lansat o „provocare” cu speranța de a vinde pe internet excedentul de brânză care se acumulase în pivnițele sale, după ce vânzările au fost puternic afectate de restricțiile impuse de criza Covid, scrie Le Figaro.

Iar operațiunea s-a bucurat de succes: peste două tone de brânză produsă de abația Citeaux au fost vândute în câteva ore, vineri.

„Clienții vin mai rar la magazine iar restaurantele sunt închise. Scăderea vânzărilor atinge aproape 50%”, a explicat pentru AFP călugărul Jean-Claude, responsabil pentru vânzări al abației fondate în 1098. „Am încercat să explicăm celor 75 de vaci ale noastre că ar trebui să dea mai puțin lapte dar nu pare că au înțeles”, glumește el. „Și nu putem să mutăm zidurile” pivnițelor.

Cei 19 călugări s-au trezit astfel în pivnițele lor cu peste 4.000 de cutii de brânză în plus, respectiv un excedent de 2,8 tone. Un record nedorit pentru acest tip de brânză foarte căutat, produs din 1925 și care a obținut în 2020 medalia de argint la Concursul internațional din Lyon.

„În mod normal, refuzăm comenzi. Vindem în Hong Kong, Tokyo, Dubai…”, povestește călugărul. Iar abația reprezintă o afacere de succes, cu o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro la o producție de 140.000 de cutii de brânză.

Pentru a scăpa de stocul nevândut, călugării au lansat o „provocare”: să vândă pe internet cel puțin o tonă de brânză până marți dimineața, prin intermediului start-up-ului «Divine Box», specializat în vânzarea online a produselor artizanale ale mânăstirilor.

Vineri, la miezul nopții, obiectivul era depășit de departe: 2006,9 kg de brânză fuseseră deja vândute. Livrările vor avea loc în intervalul 13 – 15 aprilie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.