Sprijinită de noi cercetări, Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) solicită tuturor statelor membre UE să intensifice investițiile în infrastructura pentru mașini, camionete, camioane și autobuze încărcate electric. UE are nevoie de 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pnă în 2030.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Industria auto pune deja pe piață sute de modele de vehicule cu emisii scăzute și zero, dar are serioase îngrijorări cu privire la implementarea lentă a infrastructurii necesare pentru încărcarea și alimentarea acestor vehicule. Într-adevăr, vânzările de mașini încărcate electric au crescut de 10 ori în ultimii cinci ani, ajungând la 1,7 milioane de unități anul trecut (sau 18% din piața totală).

Numărul încărcătoarelor publice din UE a crescut de doar 2,5 ori în aceeași perioadă.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Conform unei noi cercetări intersectoriale bazate pe o analiză McKinsey, până în 2030 ar fi necesare până la 6,8 milioane de puncte de încărcare publice în UE pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașinile de pasageri. Această cifră este aproape de două ori mai mare decât cea prezentată de Comisia Europeană în propunerea sa de Regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR), care este acum în curs de negociere în Parlamentul European și în Consiliu.

Aceasta înseamnă că până la 14.000 de puncte de încărcare publice pentru toate segmentele de vehicule ar trebui instalate în toată UE în fiecare săptămână – comparativ cu sub 2.000 pe săptămână în prezent.

„Tranziția la zero este o cursă pe termen lung”, a declarat președintele ACEA și CEO al BMW Group, Oliver Zipse. „Provocarea cheie acum este de a convinge toate statele membre să accelereze ritmul în implementarea infrastructurii necesare. Avem absolut nevoie de o concluzie ambițioasă a propunerii AFIR, atât în ​​ceea ce privește calendarul acesteia, cât și obiectivele pe care le stabilește pentru fiecare țară din UE.”

Deși vor fi necesare investiții considerabile de la început, acestea reprezintă doar o fracțiune din totalul investițiilor în proiecte de infrastructură comparabile – și ar aduce beneficii uriașe de mediu. Într-adevăr, noua lucrare de cercetare estimează costurile anuale pentru infrastructura publică de încărcare la 8 miliarde euro – aproximativ 16% din investiția în rețelele 5G și de internet de mare viteză.

Locațiile, spațiul și nivelurile de putere necesare pentru infrastructura vehiculelor grele sunt substanțial diferite de cele pentru autoturisme. Potrivit lucrării de cercetare, camioanele vor necesita 279.000 de puncte de încărcare până în 2030, dintre care 84% vor fi în hub-urile flotei. Punctele de încărcare rămase vor fi predominant publice, rapide de-a lungul autostrăzilor (36.000) și punctele publice de încărcare peste noapte (9.000).

Până în 2030, în UE sunt necesare 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașinile de pasageri – aproape dublul numărului prezentat în propunerea Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR).