ACEA: UE are nevoie de 6,8 milioane de puncte de încărcare publice până în 2030. O Investiție de 8 miliarde de euro

incarcare masini electrice Sursa foto: ACEA

Sprijinită de noi cercetări, Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) solicită tuturor statelor membre UE să intensifice investițiile în infrastructura pentru mașini, camionete, camioane și autobuze încărcate electric. UE are nevoie de 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pnă în 2030.

Industria auto pune deja pe piață sute de modele de vehicule cu emisii scăzute și zero, dar are serioase îngrijorări cu privire la implementarea lentă a infrastructurii necesare pentru încărcarea și alimentarea acestor vehicule. Într-adevăr, vânzările de mașini încărcate electric au crescut de 10 ori în ultimii cinci ani, ajungând la 1,7 milioane de unități anul trecut (sau 18% din piața totală).

Numărul încărcătoarelor publice din UE a crescut de doar 2,5 ori în aceeași perioadă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Conform unei noi cercetări intersectoriale bazate pe o analiză McKinsey, până în 2030 ar fi necesare până la 6,8 milioane de puncte de încărcare publice în UE pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașinile de pasageri. Această cifră este aproape de două ori mai mare decât cea prezentată de Comisia Europeană în propunerea sa de Regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR), care este acum în curs de negociere în Parlamentul European și în Consiliu.

Aceasta înseamnă că până la 14.000 de puncte de încărcare publice pentru toate segmentele de vehicule ar trebui instalate în toată UE în fiecare săptămână – comparativ cu sub 2.000 pe săptămână în prezent.

„Tranziția la zero este o cursă pe termen lung”, a declarat președintele ACEA și CEO al BMW Group, Oliver Zipse. „Provocarea cheie acum este de a convinge toate statele membre să accelereze ritmul în implementarea infrastructurii necesare. Avem absolut nevoie de o concluzie ambițioasă a propunerii AFIR, atât în ​​ceea ce privește calendarul acesteia, cât și obiectivele pe care le stabilește pentru fiecare țară din UE.”

Deși vor fi necesare investiții considerabile de la început, acestea reprezintă doar o fracțiune din totalul investițiilor în proiecte de infrastructură comparabile – și ar aduce beneficii uriașe de mediu. Într-adevăr, noua lucrare de cercetare estimează costurile anuale pentru infrastructura publică de încărcare la 8 miliarde euro – aproximativ 16% din investiția în rețelele 5G și de internet de mare viteză.

Locațiile, spațiul și nivelurile de putere necesare pentru infrastructura vehiculelor grele sunt substanțial diferite de cele pentru autoturisme. Potrivit lucrării de cercetare, camioanele vor necesita 279.000 de puncte de încărcare până în 2030, dintre care 84% vor fi în hub-urile flotei. Punctele de încărcare rămase vor fi predominant publice, rapide de-a lungul autostrăzilor (36.000) și punctele publice de încărcare peste noapte (9.000).

Până în 2030, în UE sunt necesare 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașinile de pasageri – aproape dublul numărului prezentat în propunerea Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: