Industria auto europeană investeşte, anual, aproximativ 70 de miliarde de euro în cercetare pentru tehnologii aplicabile pe vehicule şi în tehnologii de decarbonizare, a declarat Adrian Sandu, Secretar General al Asociației Constructorilor de Automobile din România, citat de Agerpres. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În ultimii 10-15 ani, am avansat de la vehicule tradiţionale către vehicule aproape autonome. Am ajuns la un grad de autonomie extrem de ridicat şi vom avansa în continuare, dat fiind faptul că piaţa o cere şi evoluţia sectorului auto arată acest lucru (…) La nivel european, industria auto investeşte aproximativ 70 de miliarde de euro, anual, în cercetare, atât în tehnologii aplicabile pe vehicule, cât şi în tehnologii de decarbonizare pentru motoare noi, catalizatoare noi, dar mai ales în software, în cipuri, în linii de cod”, a declarat Sandu, în cadrul „Digital Innovation Summit Bucharest”.

România ar trebui să fie mai proactivă pe zona automotive pentru a atrage investiţii din partea unor constructori de autovehicule care au în plan relocări de activitate, crede reprezentantul ACAROM, citat de Agerpres.

În trecut, au fost pierdute două-trei proiecte legate de constructorii de vehicule care și-au deschis noi facilități în Ungaria, din cauza lipsei accesului la Schengen și a infrastructurii deficitare, în special a autostrăzilor, potrivit declarațiilor reprezentantului  ACAROM.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

“În primul rând, să mergem către companiile pe care le vedem că anunţă sau care au intenţia de a muta anumite facilităţi de producţie. Fie n-am avut Schengen, fie n-am avut autostradă şi de aceea s-au dus acolo. Acum avem Schengen, în curând vom avea şi autostradă. Vedem multe investiţii în autostrăzi şi în infrastructura rutieră. De asemenea, avem portul Constanţa. Sunt sigur, şi nu vorbesc din cărţi, că în perioada următoare, în 1, 2, 3 ani, vom mai avea cel puţin o investiţie majoră în România, dacă spectrul economico-politic va rămâne oarecum stabil în Europa. Asta dacă şi conflictul Rusia – Ucraina se va încheia şi nu se va mai extinde, aşa cum unii analişti spun, astfel încât să revenim la un mod de lucru normal şi la o competiţie normală. Rămâne de văzut”, adaugă Adrian Sandu.