În primele trei luni ale anului volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de aceeași perioadă a anului trecut, atât ca serie brută cu 3,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 4%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Martie 2025 comparativ cu februarie 2025

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2025, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 12,7%, ca urmare a creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+14,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13,3%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%). Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna martie 2025, comparativ cu luna precedentă, cu 0,3%, ca urmare a scăderii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-2,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au rămas la același nivel. Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,8%.

Martie 2025 comparativ cu martie 2024

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2025, comparativ cu luna martie 2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,9%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+11,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,3%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2025, comparativ cu luna martie 2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,4%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+8,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,3%.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Perioada 1.I-31.III.2025 comparativ cu perioada 1.I-31.III.2024

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.III.2025, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+7,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,0%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-31.III.2025, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2024, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,0%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+7,6%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,9%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%).