Afacerile occidentale au început să taie legături cu Rusia, din cauza invaziei Ucrainei

Aeroflot Rusia Sursa foto: Facebook / Aeroflot

Unele companii occidentale și-au rupt vineri legăturile cu Rusia, iar altele studiază dacă și cum să facă acest lucru, după ce invazia Ucrainei de către președintele Vladimir Putin a declanșat sancțiuni și presiuni financiare.

Afacerile europene din sport și divertisment au fost printre primele care au anunțat astfel de mișcări.

Clubul Manchester United a retras drepturile de sponsorizare companiei aeriene ruse Aeroflot, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anulat Marele Premiu de Formula 1 de la Sochi, iar organizatorii concursului Eurovision au declarat că Rusia nu va avea voie să participe la acest eveniment la finalul anului. Finala Champions League de anul acesta a fost mutată de la Sankt Petersburg la Paris. Naționala de fotbal a Poloniei a anunțat, prin vocea președintelui federației de la Varșovia, că refuză să joace mediul de calificare cu Rusia la play-off-ul de calificare la CM 2022 din Quatar.

Producătorul de gadgeturi Dell Technologies Inc a declarat că a suspendat vânzările în Ucraina și Rusia și va monitoriza îndeaproape situația pentru a determina următorii pași. Noile reguli americane privind exporturile către Rusia anunțate joi au acoperit computerele, iar Dell a reprezentat aproximativ 6% din livrările de computere către Rusia în ultimul trimestru, potrivit cercetătorului IDC.

Transportatorul american Delta Air Lines Inc a declarat, fără a furniza un motiv, că și-a suspendat un serviciu de partajare cu Aeroflot.

Un consultant a explicat pentru Reuters că companiile încearcă să echilibreze riscul reputațional de a continua să aibă de-a face cu Moscova cu interesele lor economice și preocupările legate de supărarea unora dintre investitori.

„Va dura ceva timp pentru ca companiile să ia deciziile de a acționa sau de a nu face nimic. Nu se va întâmpla peste noapte”, a mai spus consultantul.

Unii experți și avocați au spus că directorii occidentali ar încerca să pună capăt aranjamentelor comerciale, chiar dacă nu sunt obligați să facă acest lucru, pentru a evita problemele de relații publice sau birocrația sancțiunilor în domenii precum exporturile de tehnologie.

„Ceea ce vor face mulți dintre ei este să renunțe la orice clienți ruși. Vor spune doar „nu ne vom ocupa de asta””, a explicat William Reinsch, expert în comerț la Centrul de Studii Strategice și Internaționale și fost Oficial de export al Departamentului de Comerț al SUA.

Sursa foto: Facebook / Aeroflot

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *