Bugetele pentru călătoriile de afaceri ar urma să crească în 2023, în condiţiile în care companiile vor lua ca indicator de referinţă situaţia de dinaintea pandemiei, în pofida înmulţirii incertitudinilor cu privire la perspectivele economice, a declarat marţi un director din cadrul agenţiei de turism pentru afaceri CWT, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
“Chiar şi în 2022 vom avea o anumită scădere”, a declarat directorul pentru clienţi de la CWT, Nick Vournakis, menţionând faptul că restricţiile impuse în unele regiuni în contextul COVID-19 au afectat călătoriile. “Nu cred că vom reveni la un nivel anual comparabil până în 2024”, a adăugat Nick Vournakis.
Directorul de la CWT nu a oferit detalii cu privire la prognozele agenţiei privind nivelul bugetelor pentru călătoriile de afaceri în 2023, dar a precizat că firmele recunosc că inflaţia va fi un factor cheie când vine vorba de cheltuielile pentru călătorii în anul următor.
Luna trecută, CWT şi Global Business Travel Association (GBTA) estimau că bilele de avion vor creşte cu 8,5%, tarifele pentru hoteluri vor creşte cu 8,2% iar costurile cu transportul terestru vor creşte cu 6,8% în 2023, pe măsură ce industria călătoriilor afectată de deficitul de personal şi creştere costurilor cu imputurile îşi va reveni din punctul de minim atins în pandemie.
“Dacă te uiţi dintr-o perspectivă strict financiară, cred că vom continua să vedem bugete din ce în ce mai mari alocate de companii pentru călătoriile lor în interes de afaceri”, a spus Vournakis, citând cererea solidă pentru reuniuni şi evenimente. “Nu am văzut pe nimeni să fie deosebit de preocupat de recesiune atunci când îşi fac planurile de călătorii pentru 2023”, a adăugat Vournakis.
În ceea ce priveşte afacerile agenţiei CWT, Vournakis a spus că acestea au revenit la aproape două treimi din nivelul la care erau înaintea pandemiei şi până la finele acestui an ar urma să ajungă la aproape 70%, o revenire completă fiind aşteptată până la finele anului 2025