Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 344,6 milioane de lei, o creștere de 23% față de rezultatul obținut în 2023, și un profit operațional de 22,1 milioane de lei, o majorare de 98% în comparație cu cel înregistrat în anul precedent, potrivit unui comunicat de presă. În plus, compania a bugetat pentru 2024 un profit net de 12,5 milioane de lei, +164% comparativ cu valoarea raportată pentru 2023.
„Bugetul de venituri și cheltuieli pentru acest an este construit având în vedere atât gradul de dezvoltare și maturitate al rețelei de magazine Agroland, cât și investițiile pe care le-am operaționalizat de-a lungul anului trecut, printre care fabrica de furaje de la Ișalnița și fabrica de hrană pentru animale de companie. În ciuda faptului că aceste două categorii de produse continuă să fie afectate de prețurile reduse de vânzare, în cazul furajelor, sau de inflația ridicată și orientarea clienților către produsele mai ieftine, cum se întâmplă pentru hrana animalelor de companie, datorită producției proprii, ne propunem pentru 2024 îmbunătățirea substanțială a marjei nete a profitului la nivelul companiei, la 3,6%, comparativ cu cea de 1,6% înregistrată în 2023. Suntem optimiști în ceea ce privește perspectivele din acest an, cu o relativă stabilizare a prețurilor și dobânzilor, coroborată cu avantajul competitiv oferit de investițiile realizate în ultimii ani care completează modelul nostru de business”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Pentru anul 2024, Agroland Business System are bugetate investiții de aproximativ 15 milioane de lei, care vizează, în principal, platforma avicolă de la Mihăilești. În cadrul acesteia, compania plănuiește creșterea numărului de găini în producție de la 250.000 la 330.000 până la finalul anului, astfel încât producția lunară de ouă de consum să ajungă în 2025 la aproximativ 8 milioane, comparativ cu media lunară de 5,1 milioane de ouă produse în T1 2024. La nivelul rețelei de magazine Agroland, compania are în plan deschiderea a 3-4 noi magazine Agroland MEGA în 2024, vizând o cifră de afaceri de 45 de milioane de lei generată de rețeaua MEGA, în creștere față de 2023, când au fost înregistrate vânzări nete de 38 de milioane de lei.
În ceea ce privește Agroland Agribusiness, subsidiara Agroland Business System specializată în vânzarea de inputuri agricole, aceasta estimează pentru 2024 vânzări nete în valoare de 68,4 milioane de lei, o majorare cu 20% comparativ cu rezultatul din 2023, și un profit net de 2,4 milioane de lei, un avans de 130% față de anul precedent. Bugetele de venituri și cheltuieli pentru 2024 ale Agroland Business System și Agroland Agribusiness au fost aprobate în cadrul Adunărilor Generale ale Acționarilor celor două companii, care au avut loc în data de 30 aprilie 2024.
„Companiile din agribusiness au avut un an 2023 foarte dificil, plin de provocări și evoluții neprevăzute, care au afectat situația financiară a fermierilor din România. Echipa noastră a reușit, datorită experienței, să depășească acest context, prin consolidarea parteneriatelor existente și a dezvoltării unora noi. De asemenea, există premise optimiste față de acest sezon agricol că lucrurile vor reintra în normal, fiind în situația unui restart accelerat al agriculturii. În 2024 ne vom concentra inclusiv pe consolidarea și creșterea echipelor de vânzări, trading și logistică pentru a putea fructifica volumele tranzacționate aflate în creștere. În plus, vizăm integrarea unor noi linii de business în activitatea noastră, prin care să diversificăm veniturile, astfel încât să reducem potențialele riscuri ale unor dificultăți viitoare”, a afirmat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.
Agroland Business System a înregistrat în 2023, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 295,6 milioane de lei, în scădere cu 3% comparativ cu anul anterior. În același timp, rezultatul operațional a înregistrat o creștere de 45%, ajungând la 11,2 milioane de lei, iar profitul net s-a ridicat la 4,7 milioane de lei, o apreciere de 42% față de 2022.