Air Claim, companie care facilitează obţinerea drepturilor pasagerilor aerieni, a anunțat miercuri că lansează un serviciu care le permite pasagerilor români ale căror zboruri au fost anulate în circumstanțe speciale să primească asistență gratuită. De acest serviciu pot beneficia inclusiv pasagerii zborurilor anulate de către compania Blue Air în perioada 6-12 septembrie 2022.
„Air Claim va procesa în mod gratuit solicitările amiabile de rambursare a cheltuielilor ocazionate de aceste anulări nejustificate (costul biletelor, cazare etc.) precum și a despăgubirilor cuprinse între 250 și 600 EUR la care sunt îndreptățiți pasagerii în temeiul Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. De asemenea vom oferi consiliere pasagerilor cu privire la drepturile acestora și opțiunile pe care le au în astfel de împrejurări deosebite”, transmite compania.
Reamintim că și concurenții Blue Air, companiile low-cost Wizz Air și Ryanair, au anunțat că vor oferi bilete de avion la prețuri promoționale pentru clienții Blue Air ale căror zboruri au fost anulate. Guvernul României a anunțat că va aloca 5 milioane de lei către Tarom, pentru a prelua acești pasageri.