AirConnect amână lansarea în România, deoarece „întârzie livrarea celei de-a doua aeronave”. Compania a pus în așteptare parteneriatul „code share” cu Blue Air, dar anunță unul cu Aeroitalia

air connect avion zbor aeronava sursa foto: Facebook/ Air Connect

Air Connect, noua companie aeriană regională, spune că amână începerea zborurilor regionale regulate din România, deoarece întârzie livrarea celei de-a doua aeronave a companiei. Recent, Blue Air anunțase un „parteneriat strategic de tip codeshare” cu AirConnect, dar între timp compania și-a suspendat zborurile până pe 10 octombrie, după ce i-au fost blocate conturile. La acea vreme, Air Connect a evitat să răspundă întrebărilor G4Media și Economedia referitoare la detalii despre cursele pe care le va prelua de la Blue Air și modul în care acest lucru se va desfășura, spunând că proiectul este „în așteptare”. Acum, Air Connect anunță un parteneriat code share cu Aeroitalia.

„Din cauza întârzierii livrării celui de-al doilea avion AirConnect cât și a pregătirilor operaționale pentru zbor, ne vedem nevoiți să amânam începerea operării zborurilor regulate până la data de 26 martie 2023. Cei care au cumpărat bilete de avion pentru perioada 15 octombrie 2022 – 25 martie 2023 vor fi informați prin email și telefonic de această modificare și vor putea opta pentru modificarea gratuită a biletelor pentru altă dată de zbor sau pentru rambursarea contravalorii biletelor de avion, rambursare ce se va face în contul bancar din care s-a făcut plata. În plus, vor primi un bilet de avion gratuit pentru un zbor operat de AirConnect (bilet ce va putea fi rezervat până pe 15 ianuarie 2023)”, transmite Air Connect, pe Facebook.

Compania mai susține că în scurt timp va publica pe website programul complet de zbor pentru vara 2023, cu noi destinații estivale către Grecia, Turcia și Croația.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În paralel, AirConnect anunță că a încheiat un parteneriat de tip code share cu Aeroitalia pentru vânzarea zborurilor operate de compania aeriană italiană între România și Italia, iar în curând clienții și agențiile de turism vor putea rezerva bilete pe www.air-connect.com pentru zboruri Bacău – Roma Fiumicino și Bacău – Milano Bergamo, acestea fiind primele rute anunțate de Aeroitalia.

Aeroitalia este o companie aeriană italiană lansată în 2022 de un fost consultant al ministerului italian al infrastructurii și transporturilor, Francesco Gaetano Intrieri, care este CEO-ul AeroItalia, scrie Wikipedia. AeroItalia este susținută economic de Germán Efromovich, care este președintele AeroItalia, și care a fost anterior proprietarul companiei aeriene columbiene Avianca , și de un bancher francez pe nume Marc Bourgade. Compania aeriană intenționează să aibă zboruri către Statele Unite și America Latină până în 2023. În iulie 2022, a început să opereze zboruri programate de la hub-ul său din Forlì către multe destinații interne, Malta și Zakynthos.

La începutul lunii septembrie, Blue Air a anunțat un „parteneriat strategic de tip codeshare” cu Air Connect, „pentru a oferi opțiuni de călătorie extinse pasagerilor, atât pentru zboruri interne în România, dar și pentru cele regionale”. Anunțul a avut loc cu doar câteva ore înainte ca Blue Air să își suspende brusc toate zborurile. Momentan, acestea sunt suspendate până pe 10 octombrie, dar compania a început să anuleze zboruri și după această dată.

Ulterior, Air Connect a evitat să răspundă întrebărilor G4Media și Economedia referitoare la detalii despre cursele pe care le va prelua de la Blue Air și modul în care acest lucru se va desfășura, după ce compania a suspendat, brusc, toate zborurile.

  • „Parteneriatul anunțat ieri dimineață prin comunicatul de presă reprezintă un mod de cooperare utilizat la nivel mondial de toate companiile aeriene și este strict reglementat de IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni). Cooperarea de tip Code Share are ca principal scop să aducă opțiuni de conectivitate adiționale pentru pasagerii din Romania. Ținând cont de evoluția informațiilor comunicate privind operarea Blue Air, acest proiect rămâne în așteptare. Air Connect continuă să pună la dispoziția clienților zborurile regionale ale companiei ce vor fi operate începând cu luna octombrie, pe rutele anunțate de AirConnect în 26 august”, răspundea Air Connect.

În 26 august, Air Connect a anunțat că va efectua zboruri regionale ce pot fi operate cu aeronave de tipul ATR 72-600, începând din 15 octombrie, din București spre Baia Mare, Budapesta, Sibiu, Suceava, Targu Mureș și din Cluj spre Budapesta. Iar din sezonul estival 2023, Air Connect a vorbit despre zboruri din Constanța spre Cluj, Oradea, Suceava și Timișoara, conform portalului airlinestravel.com.

Economedia a arătat cum noua companie românească AirConnect este înființată chiar de către un fost director de la Blue Air, care în urmă cu nouă ani a fost implicat în cumpărarea Blue Air de la omul de afaceri Nelu Iordache, și mai mulți acționari în directă legătură cu omul de afaceri Dorin Ivașcu, care controlează Aeroportul Tuzla și care a fost șef la birouri externe ale Tarom în perioada comunistă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: