Alstom, producător francez de trenuri şi echipamente de infrastructură de transport, a finalizat primul depou modern din Bucureşti – Depoul Alstom Griviţa, construit pentru testarea, validarea şi mentenanţa materialului rulant electric, a anunțat compania într-un comunicat de presă. Primul tren interregional Coradia Stream se află deja în noul depou, continuându-şi programul complex de teste obligatorii în vederea certificării pe piaţă.
„Alstom anunţă finalizarea unei noi unităţi de mentenanţă în Bucureşti. Depoul Alstom Griviţa este primul depou dedicat serviciilor de mentenanţă şi testare a trenurilor şi locomotivelor electrice din România. Prima unitate eletrică multiplă din comanda de 37 de unităţi pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se află în noul depou, unde continuă programul complex de testare obligatorie în vederea certificării pe piaţă”, anunţă compania.
Alstom recrutează pentru noul centru de mentenanţă, fiind aşteptaţi să se alăture acestui proiect peste 50 de noi angajaţi care vor urma un program specializat de instruire.
„Acest nou depou reprezintă încă un reper în activitatea companiei şi ilustrează angajamentul de lungă durată al Alstom, în anul în care compania marchează cea de-a treizecea aniversare în România. Noul depou va permite, alături de operaţiuni de mentenanţă, şi operaţiuni de testare şi reglaje de fineţe, pentru a ne asigura că materialul rulant atinge performanţele cerute”, spune Gabriel Stanciu, director general pentru România, Bulgaria şi Moldova.
„Acesta este primul depou modern construit în România în ultimii 30 de ani. Noua unitate de mentenanţă va fi echipată cu tehnologie de ultimă generaţie, egalând sau chiar depăşind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei”, spune Roberto Saccione, managing director Alstom pentru servicii de mentenanţă pentru Romania, Bulgaria and Moldova.
Trenul cu şase vagoane Coradia Stream pentru ARF continuă programul foarte complex de testare obligatorie în conformitate cu reglementările STI (Specificaţii tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european şi cu Regulile tehnice naţionale notificate (NNTR), înainte de a putea circula cu pasageri.
În încheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obţinerii autorizaţiei de circulaţie cu pasageri.
Pentru a optimiza procesul, Alstom foloseşte trei trenuri similare în paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare în intervalul de timp cuprins până la sfârşitul lunii iunie. Etapa finală înainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranţă: 10.000 km pe linii comerciale, fără pasageri, în funcţie de disponibilitatea liniilor.
Alstom activează în România de 30 de ani. Compania este responsabilă de implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe ramura nordică a Coridorului feroviar Rin-Dunăre din România precum şi pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Compania face parte din consorţiul care construieşte cel de-al doilea sistem de metrou din România, în oraşul Cluj-Napoca, prima linie de metrou complet automatizată din ţară. Prima soluţie de semnalizare urbană CBTC din ţară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucureşti. Compania este, de asemenea, furnizor de servicii de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti în ultimii 20 de ani şi în prezent este în vigoare un nou contract pe termen lung, valabil până în 2036.