Amazon, anchetată în Statele Unite pentru abuz de poziție dominantă

amazon românia Sursa foto: Facebook

Procuratura din Washington a lansat marți o anchetă împotriva Amazon, companie pe care o acuză de îngrădirea concurenței în comerțul online, transmite agenția de presă AFP, citată de boursorama.com.

“Comportamentul Amazon și cota sa de piață dovedesc intenția de a construi un monopol, cu o probabilitate periculoasă de succes”, afirmă procurorul Karl Racine.

Concret, procurorii acuză gigantul online că împiedică companiile să vândă mai ieftin produsele lor pe alte platforme.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Grupul din Seattle “își maximizează profiturile pe seama vânzătorilor și a consumatorilor, forțați să plătească prețuri ridicate artificial, afectând în același timp competiția și inovarea”, afirmă procurorul.

“Este exact invers”, a reacționat un purtător de cuvânt al Amazon. “Comercianții stabilesc prețurile pentru produsele pe care le vând în magazinul nostru”.

Procuratura vizează în special o clauză în contractele cu comercianții care le interzice să propună prețuri mai mici pe alte site-uri. Amazon afirmă că a renunțat la această practică în 2019.

“În realitatate, au înlocuit discret această clauză cu o alta, echivalentă, care afirmă că vânzătorii pot fi sancționați sau excluși de pe Amazon dacă își comercializează produsele la prețuri mai mici în altă parte”, afirmă procurorii, care invocă și comisioanele ridicate percepute de companie, “până la 40% din prețul produsului”.

În SUA, Google și Facebook sunt și ele obiectul mai multor anchete lansate de autoritățile federale și de coaliții de state pentru “monopolurile” pe care le creează, în special în ce privește publicitatea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: