Procuratura din Washington a lansat marți o anchetă împotriva Amazon, companie pe care o acuză de îngrădirea concurenței în comerțul online, transmite agenția de presă AFP, citată de boursorama.com.
“Comportamentul Amazon și cota sa de piață dovedesc intenția de a construi un monopol, cu o probabilitate periculoasă de succes”, afirmă procurorul Karl Racine.
Concret, procurorii acuză gigantul online că împiedică companiile să vândă mai ieftin produsele lor pe alte platforme.
Grupul din Seattle “își maximizează profiturile pe seama vânzătorilor și a consumatorilor, forțați să plătească prețuri ridicate artificial, afectând în același timp competiția și inovarea”, afirmă procurorul.
“Este exact invers”, a reacționat un purtător de cuvânt al Amazon. “Comercianții stabilesc prețurile pentru produsele pe care le vând în magazinul nostru”.
Procuratura vizează în special o clauză în contractele cu comercianții care le interzice să propună prețuri mai mici pe alte site-uri. Amazon afirmă că a renunțat la această practică în 2019.
“În realitatate, au înlocuit discret această clauză cu o alta, echivalentă, care afirmă că vânzătorii pot fi sancționați sau excluși de pe Amazon dacă își comercializează produsele la prețuri mai mici în altă parte”, afirmă procurorii, care invocă și comisioanele ridicate percepute de companie, “până la 40% din prețul produsului”.
În SUA, Google și Facebook sunt și ele obiectul mai multor anchete lansate de autoritățile federale și de coaliții de state pentru “monopolurile” pe care le creează, în special în ce privește publicitatea.