Americanii își păstrează mașinile mai mult timp, din cauza prețurilor foarte mari și a creșterii dobânzilor/ Vârsta medie a unei mașini din Statele Unite a urcat la 12,5 ani

mașini statele unite Sursa foto: Unsplash

Vârsta medie a vehiculelor de pasageri de pe șoselele din Statele Unite a urcat la un nivel record în acest an, deoarece proprietarii de mașini își păstrează vehiculele mai mult timp pe fondul ofertelor scăzute de vehicule noi și al prețurilor foarte mari, scrie CNBC.

Vârsta medie a unui vehicul ușor de pe drumurile americane a crescut cu peste trei luni – cea mai mare creștere de la an la an de la Marea Recesiune din 2008-2009 – ajungând la 12,5 ani la 1 ianuarie, potrivit unui nou raport publicat luni de S&P Global Mobility.

Aceasta include o creștere de 3,8% pentru autoturisme, la 13,6 ani, și o creștere de 1,7% pentru camioane, SUV-uri și crossovere, la 11,8 ani.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Creșterea vârstei vehiculelor este o veste bună pentru furnizorii de piese de schimb, precum AutoZone, O’Reilly Automotive și Advance Auto Parts. De asemenea, poate fi benefică pentru centrele de service ale dealerilor, dar nu este de bun augur pentru dealeri și pentru vânzările de vehicule noi.

“Piața de piese de schimb și piața de reparații în ansamblu este cu siguranță câștigătoare pe măsură ce vârsta medie continuă să crească”, a declarat Todd Campau, director asociat al soluțiilor pentru piața de piese de schimb pentru S&P Global Mobility. “Cu cât sunt mai multe vehicule mai vechi pe șosea, cu atât mai multe reparații sunt necesare.”

În total, S&P Global Mobility raportează că există peste 284 de milioane de vehicule în circulație pe drumurile americane. Această cifră este în ușoară creștere față de 283 de milioane anul trecut.

S&P raportează că vârsta medie a vehiculelor a cunoscut anul trecut o presiune ascendentă, inițial din cauza constrângerilor de aprovizionare care au cauzat niveluri scăzute ale stocurilor de vehicule noi, iar apoi prin încetinirea cererii, deoarece creșterea ratelor dobânzilor și a inflației a redus cererea consumatorilor în a doua jumătate a anului.

Prețurile vehiculelor noi și second-hand au fost ridicate de la începutul pandemiei de coronavirus, deoarece criza mondială a sănătății, combinată cu problemele legate de lanțul de aprovizionare, au determinat oprirea sporadică a producției de vehicule noi. Costurile și raritatea stocurilor i-au determinat pe consumatori să cumpere mai multe vehicule uzate, ceea ce a dus la creșterea și a acestor prețuri.

În plus, măsurile luate de Rezerva Federală de a majora ratele dobânzilor de 10 ori din martie 2022 nu au ajutat vânzările de vehicule noi.

Cox Automotive raportează că prețul mediu listat al unui vehicul folosit a fost de 26.799 de dolari în aprilie – cel mai ridicat din acest an. Prețul mediu de tranzacție pentru un vehicul nou a fost de 48.275 de dolari în aprilie, în creștere cu 3,7%, sau 1.744 de dolari, față de anul precedent.

Camioanele pick-up domină

O parte din creșterea prețurilor se datorează mixului de vehicule, care a trecut de la autoturisme la vehicule utilitare.

Numărul de autoturisme de pasageri aflate în circulație va scădea sub 100 de milioane pentru prima dată din 1978, potrivit S&P, deoarece consumatorii americani cer vehicule mai mari pe care producătorii auto le construiesc cu plăcere, cu marje de profit mai mari.

“Adevăratul motor aici este vehiculul utilitar de tip crossover care a înlocuit cu adevărat autoturismul pentru majoritatea familiilor”, a declarat Campau.

În 2022, S&P raportează că 78% din toate vehiculele noi înmatriculate în SUA anul trecut au fost crossovere, camioane sau SUV-uri.

Mașinile electrice, în creștere

Vehiculele electrice cu baterii reprezintă un alt subsegment în creștere al vehiculelor noi. S&P raportează că noile înmatriculări de mașini electrice au crescut cu 58% de la an la an, până la aproape 758.000 de unități în 2022.

Din cele aproape 2,3 milioane de mașini electrice înregistrate în SUA din 2013 până în 2022, S&P raportează că aproximativ 2,12 milioane sunt încă în circulație în prezent. Aceasta echivalează cu o vârstă medie de 3,6 ani pentru vehiculele active.

Creșterea numărului de mașini electrice vine în contextul în care producătorii de automobile cheltuiesc miliarde de dolari pentru a crește numărul de noi mașini și camioane complet electrice, pe fondul înăspririi reglementărilor guvernamentale privind emisiile la nivel global.

De exemplu, președintele Statelor Unite, Joe Biden, a stabilit în 2021 un obiectiv național pentru ca vehiculele electrice să reprezinte jumătate din toate vânzările de automobile noi până în 2030.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: