Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) atrage atenția asupra unei campanii frauduloase, care constă în contactarea contribuabililor prin telefon sau mesaje și le solicită date bancare și personale, pretinzând că sunt angajați ANAF.
Situația reprezintă o tentativă de fraudă financiară prin care atacatorii încearcă să impersoneze diverse instituţii. Atacatorii folosesc tehnici de phone spoofing (falsificarea ID-ului de apelant), prin care numărul de telefon afişat pe ecranul persoanei vătămate pare a fi al Direcţiei generale antifraudă fiscală.
În cazul acesta, se recomandă să:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
- nu accesați link-uri sau ataşamente din e-mail-uri sau mesaje a căror sursă nu poate fi demonstrată ca fiind legitimă;
- nu efecutați plăţi către entităţi a căror identitate nu poate fi verificată.
ANAF recomandă contribuabililor să nu se ofere date personale sau bancare telefonic, fără să verifice autenticitatea identităţii solicitantului prin intermediul canalelor de comunicare oficiale ale ANAF.
Falisifcarea ID-ului apelantului ajută infractorii să pară că apelurile lor telefonice provin de la un anumit număr cunoscut sau de încredere pentru destinatar, fie unul care corespunde unei anumite locaţii geografice.