Atacurile asupra navelor comerciale din Marea Roșie riscă să ducă la creșterea prețului petrolului și al altor bunuri, au avertizat analiștii, conform BBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai multe firme au suspendat transporturile pe această rută după ce navele au fost atacate de rebelii houthi din Yemen.

Maersk, a doua cea mai mare companie de transport maritim din lume, a declarat marți că va redirecționa unele dintre navele sale în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Perturbarea a determinat SUA să lanseze o operațiune navală internațională pentru a proteja navele pe ruta din Marea Roșie.

Printre țările care s-au alăturat acțiunii de securitate – denumită Operațiunea Prosperity Guardian – se numără Marea Britanie, Canada, Franța, Bahrain, Norvegia și Spania.

Secretarul american al apărării, Lloyd Austin, a avut marți o întâlnire virtuală cu miniștrii din peste 40 de țări și a cerut ca mai multe națiuni să contribuie la eforturile de securitate.

“Aceste atacuri nesăbuite ale Houthi reprezintă o problemă internațională serioasă și necesită un răspuns internațional ferm”, a declarat el.

Ministerul britanic al Apărării a declarat că distrugătorul HMS Diamond al Marinei Regale se va alătura noii forțe operative, situația de securitate “deteriorându-se”.

Marea Roșie este una dintre cele mai importante rute din lume pentru transporturile de petrol și gaze naturale lichefiate, precum și pentru bunurile de consum. Ea este mărginită de strâmtoarea Bab al-Mandab – cunoscută și sub numele de Poarta Lacrimilor – în sud, lângă coasta Yemenului, și de Canalul Suez în nord.

Houthis și-au declarat sprijinul pentru Hamas în războiul acestuia cu israelienii, iar rebelii cu sediul în Yemen au declarat că vizează nave care, în opinia lor, se îndreaptă spre Israel. Cu toate acestea, unele firme, cum ar fi Investor Chemical Tankers, a cărei navă Swan Atlantic a fost atacată luni, au declarat că nava sa nu are nicio legătură cu Israelul.

În ciuda lansării operațiunii internaționale pentru a asigura o trecere sigură prin Marea Roșie, Maersk a declarat că nu este clar când va relua cursele pe această rută.  Maersk a precizat că “va avea loc o evaluare de la caz la caz pentru a determina dacă trebuie făcute ajustări – inclusiv devieri prin Capul Bunei Speranțe și alte măsuri de urgență”.Compania a declarat că, deși este mulțumită să audă de eforturile internaționale de îmbunătățire a securității în zonă, “în acest moment este dificil de stabilit” când va reveni pe ruta din Marea Roșie.Între timp, Hapag-Lloyd, o firmă germană a cărei navă Al Jasrah a fost atacată vinerea trecută, a declarat că, deși a salutat noua forță operațională, compania are nevoie de o asigurare de 100% că Marea Roșie este sigură pentru ca navele să se întoarcă.Ruta alternativă, în jurul Capului Bunei Speranțe, adaugă aproximativ 3.500 de mile nautice la călătorie și durează cu aproximativ 10 zile mai mult.