Analiză DataReportal/ România digitală în 2024: Peste 18 milioane de români sunt conectați la internet, iar peste 13 milioane sunt în social media/ Care sunt aplicațiile preferate de români și cât timp le consumă

Facebook tik tok snapchat instagram Spotify Retele de socizlizare Sursa foto: Unsplash

În România existau 18,06 milioane de utilizatori de internet la începutul anului 2024, când gradul de penetrare a internetului era de 91,6%, arată o analiză a DataReportal. În România existau 13,30 milioane de utilizatori de social media în ianuarie 2024, ceea ce echivala cu 67,4 la sută din totalul populației. Un total de 28,00 milioane de conexiuni mobile celulare erau active în România la începutul anului 2024, această cifră fiind echivalentă cu 141,9 la sută din totalul populației.

Populația României se ridică la 19,73 milioane de locuitori în ianuarie 2024. Datele arată că populația României a scăzut cu 326 de mii (-1,6%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024. 51,6% din populația României este de sex feminin, în timp ce 48,4% din populație este de sex masculin.

La începutul anului 2024, 54,8 la sută din populația României locuia în centre urbane, în timp ce 45,2 la sută locuia în zone rurale.

Utilizarea internetului în România în 2024

În România existau 18,06 milioane de utilizatori de internet în ianuarie 2024. Rata de penetrare a internetului în România era de 91,6% din totalul populației la începutul anului 2024.

Analiza Kepios indică faptul că utilizatorii de internet din România au scăzut cu 298 de mii (-1,6%) între ianuarie 2023 și ianuarie 2024.

Pentru perspectivă, aceste cifre privind utilizatorii arată că 1,67 milioane de persoane din România nu foloseau internetul la începutul anului 2024, ceea ce sugerează că 8,4 la sută din populație a rămas offline la începutul anului.

Vitezele de conectare la internet în România în 2024

Datele publicate de Ookla indică faptul că utilizatorii de internet din România s-ar fi putut aștepta la următoarele viteze de conectare la internet la începutul anului 2024:

Viteza mediană de conectare la internet mobil prin intermediul rețelelor celulare: 51,50 Mbps.

Viteza mediană de conectare la internet fix: 205,74 Mbps.

Datele Ookla arată că viteza mediană de conectare la internet mobil în România a crescut cu 10,41 Mbps (+25,3%) în cele douăsprezece luni până la începutul anului 2024.

Între timp, datele Ookla arată că viteza de conectare la internet fix în România a crescut cu 35,20 Mbps (+20,6%) în aceeași perioadă.

Statisticile privind rețelele sociale pentru România în 2024

Cifrele DataReportal arată că în România existau 13,30 milioane de identități active de utilizatori de social media în ianuarie 2024. Analiza Kepios arată că utilizatorii de social media din România au scăzut cu 200 de mii (-1,5%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

Numărul de utilizatori de social media din România la începutul anului 2024 era echivalent cu 67,4 la sută din populația totală, dar este important de subliniat faptul că utilizatorii de social media pot să nu reprezinte indivizi unici.

Între timp, datele publicate în instrumentele de planificare publicitară ale platformelor de social media de top indică faptul că existau 11,73 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste care utilizau social media în România la începutul anului 2024, ceea ce echivala cu 73,6 la sută din populația totală cu vârsta de 18 ani și peste la acel moment.

În sens mai larg, 73,6 la sută din baza totală de utilizatori de internet din România (indiferent de vârstă) foloseau cel puțin o platformă de social media în ianuarie 2024.

La acel moment, 50,2 la sută dintre utilizatorii de social media din România erau femei, în timp ce 49,8 la sută erau bărbați.

Utilizatorii Facebook în România în 2024

Datele publicate în resursele publicitare ale Meta indică faptul că Facebook avea 9,05 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Cifrele publicate în instrumentele proprii ale Meta indică faptul că potențialul de publicitate al Facebook în România a scăzut cu 500 de mii (-5,2%) între ianuarie 2023 și ianuarie 2024.

Pentru un context mai recent, aceleași date arată că numărul de utilizatori la care marketerii ar putea ajunge cu reclame pe Facebook în România a scăzut cu 1,3 milioane (-12,1 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Cu toate acestea, aceste cifre privind atingerea publicității nu sunt identice cu cifrele privind utilizatorii activi lunari pe care Meta le raportează în anunțurile privind câștigurile investitorilor săi și nu trebuie interpretate ca atare, notează DataReportal.

Adoptarea Facebook în România

Ad reach-ul publicitar al Facebook în România era echivalent cu 45,9% din totalul populației la începutul anului 2024.

Cu toate acestea, Meta permite doar persoanelor cu vârsta de 13 ani și peste să utilizeze Facebook, astfel încât merită subliniat faptul că 53,1 la sută din publicul “eligibil” din România utilizează Meta în 2024.

Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al Facebook în România a fost echivalent cu 50,1 la sută din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) în ianuarie 2024.

La începutul anului 2024, 50,8 la sută din audiența publicitară a Facebook în România era de sex feminin, în timp ce 49,2 la sută era de sex masculin.

Utilizatorii YouTube în România în 2024

Resursele de publicitate ale Google indică faptul că YouTube avea 13,30 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Aceste cifre de acoperire publicitară nu reprezintă neapărat același lucru ca și cifrele lunare ale utilizatorilor activi, totuși, și pot exista diferențe semnificative între dimensiunea audienței publicitare a YouTube și baza totală de utilizatori activi.

Cu toate acestea, propriile date ale companiei sugerează că reach-ul publicitar al YouTube la începutul anului 2024 era echivalent cu 67,4 % din populația totală a României la începutul anului.

Pentru a pune aceste cifre în perspectivă, reclamele YouTube au ajuns la 73,6 la sută din baza totală de utilizatori de internet din România (indiferent de vârstă) în ianuarie 2024.

La acel moment, 50,2 la sută din audiența reclamelor YouTube din România era de sex feminin, în timp ce 49,8 la sută era de sex masculin.

Creșterea numărului de utilizatori YouTube în România

Datele publicate în propriile instrumente de planificare a anunțurilor publicitare ale Google arată că potențialul publicitar al YouTube în România a scăzut cu 200 de mii (-1,5%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

În același timp, aceleași date arată că numărul de utilizatori la care comercianții ar putea ajunge cu reclame pe YouTube în România a rămas neschimbat între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatori Instagram în România în 2024

Cifrele publicate în instrumentele de publicitate ale Meta indică faptul că Instagram avea 5,30 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Cifrele revizuite în mod regulat de companie sugerează că raza de acțiune a reclamei Instagram în România era echivalentă cu 26,9% din totalul populației la începutul anului.

Cu toate acestea, Meta permite doar persoanelor cu vârste de peste 13 ani să utilizeze Instagram, așa că merită subliniat faptul că 31,1 la sută din publicul “eligibil” din România utilizează Instagram în 2024.

De asemenea, merită remarcat faptul că reach-ul publicitar al Instagram în România la începutul anului 2024 era echivalent cu 29,3 la sută din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă).

La începutul anului 2024, 54,8 la sută din publicul publicitar al Instagram în România era de sex feminin, în timp ce 45,2 la sută era de sex masculin.

Creșterea numărului de utilizatori Instagram în România

Datele publicate în instrumentele de planificare ale Meta arată că potențialul publicitar al Instagram în România a crescut cu 400 de mii (+8,2%) între ianuarie 2023 și ianuarie 2024.

Pe o bază trimestrială, datele companiei mai arată că dimensiunea audienței publicitare a Instagram în România a scăzut cu 250 de mii (-4,5%) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatorii TikTok în România în 2024

Cifrele publicate în resursele de publicitate ale ByteDance indică faptul că TikTok avea 8,97 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2024.

ByteDance permite comercianților să direcționeze anunțurile TikTok către utilizatorii cu vârste de 13 ani și peste prin intermediul instrumentelor sale de publicitate, dar aceste instrumente arată doar datele de audiență pentru utilizatorii cu vârste de 18 ani și peste.

Pentru context, cifrele ByteDance indică faptul că reclamele TikTok au ajuns la 56,3% din toți adulții cu vârsta de 18 ani și peste în România la începutul anului 2024.

Între timp, reach-ul publicitar al TikTok în România a fost echivalent cu 49,6 la sută din baza locală de utilizatori de internet la începutul anului, indiferent de vârstă.

La începutul anului 2024, 49,0 la sută din audiența publicitară a TikTok în România era de sex feminin, în timp ce 51,0 la sută era de sex masculin.

Creșterea numărului de utilizatori TikTok în România

Datele publicate în propriile instrumente de planificare a anunțurilor publicitare ale ByteDance arată că potențialul publicitar al TikTok în România a crescut cu 1,4 milioane (+18,4 la sută) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

Cu toate acestea, cifrele indică faptul că potențialul reach al anunțurilor de pe TikTok în România a crescut de fapt cu 1,7 milioane (+24,1 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024, ceea ce sugerează că reach-ul ar fi putut scădea între ianuarie 2023 și octombrie 2023.

Utilizatorii Facebook Messenger în România în 2024

Datele publicate în resursele de publicitate ale Meta indică faptul că reclamele pe Facebook Messenger au ajuns la 7,70 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Cifrele de audiență revizuite frecvent de către companie sugerează că reach-ul publicitar al Facebook Messenger în România a fost echivalent cu 39,0% din totalul populației la începutul anului.

Creșterea numărului de utilizatori Facebook Messenger în România

Datele publicate în instrumentele de planificare ale Meta arată că potențialul publicitar al Facebook Messenger în România a crescut cu 50 de mii (+0,7 la sută) între ianuarie 2023 și ianuarie 2024.

La nivel trimestrial, datele companiei arată că dimensiunea audienței publicitare a Facebook Messenger în România a scăzut cu 900 de mii (-10,5 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatori LinkedIn în România în 2024

Cifrele publicate în resursele publicitare ale LinkedIn indică faptul că LinkedIn avea 4,20 milioane de “membri” în România la începutul anului 2024.

Instrumentele de publicitate ale LinkedIn publică date privind atingerea audienței pe baza numărului total de membri înregistrați, mai degrabă decât pe baza utilizatorilor activi lunari care stau la baza cifrelor privind atingerea publicității publicate de majoritatea celorlalte platforme de social media.

Cifrele de advertising reach ale companiei sugerează că audiența LinkedIn în România a fost echivalentă cu 21,3% din totalul populației la începutul anului 2024.

Totuși, LinkedIn împiedică persoanele cu vârsta sub 18 ani să folosească platforma sa, astfel că 26,3 la sută din audiența “eligibilă” din România folosește LinkedIn în 2024.

Creșterea numărului de utilizatori LinkedIn în România

Datele publicate în instrumentele de planificare ale LinkedIn arată că potențialul publicitar al LinkedIn în România a crescut cu 600 de mii de utilizatori (+16,7 la sută) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

La nivel trimestrial, datele companiei arată că dimensiunea audienței publicitare a LinkedIn în România a crescut cu 200 de mii (+5,0 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatori Snapchat în România în 2024

Datele publicate în resursele de publicitate ale Snap indică faptul că Snapchat avea 2,56 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Această cifră înseamnă că reach-ul publicitar al Snapchat în România era echivalent cu 12,9% din totalul populației la începutul anului.

Snap permite doar persoanelor cu vârste de peste 13 ani să folosească platforma, așa că este de remarcat și faptul că 15,0 la sută din publicul “eligibil” din România folosește Snap în 2024.

Creșterea numărului de utilizatori Snapchat în România

Datele publicate în propriile instrumente de planificare publicitară ale Snap arată că potențialul de accesare a anunțurilor Snapchat în România a crescut cu 5.000 (+0,2 la sută) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

În același timp, aceleași date arată că numărul de utilizatori la care comercianții ar putea ajunge cu reclame pe Snapchat în România a scăzut cu 95 de mii (-3,6 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatori de X în România în 2024

Cifrele publicate în resursele publicitare ale X (Twitter) indică faptul că X avea 1,51 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Această cifră înseamnă că reach-ul publicitar al X în România era echivalent cu 7,7% din totalul populației la acel moment.

Cu toate acestea, este important să subliniem că aceste cifre de acoperire publicitară nu sunt identice cu cifrele lunare ale utilizatorilor activi și că pot exista diferențe semnificative între dimensiunea audienței publicitare a X și baza totală de utilizatori activi a acesteia.

În plus, DataReportal notează că au fost observate unele tendințe deosebit de bizare în datele raportate în instrumentele de publicitate ale X în ultimul an, așa că recomandă prudență atunci când vine vorba de analiza acestor cifre X.

Merită menționat faptul că X permite doar persoanelor cu vârsta de peste 13 ani să utilizeze platforma sa, astfel încât cele mai recente cifre sugerează că 8,9% din publicul “eligibil” din România utilizează X în 2024.

Pentru un context suplimentar, reach-ul publicitar al X în România a fost echivalent cu 8,4 la sută din baza locală de utilizatori de internet (indiferent de vârstă) la începutul anului.

Creșterea numărului de utilizatori X în România

Datele publicate în propriile instrumente de planificare a anunțurilor publicitare ale X (Twitter) arată că potențialul publicitar al X în România a crescut cu 260 de mii (+20,8%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

În același timp, aceleași date arată că numărul de utilizatori la care comercianții ar putea ajunge cu reclame pe X în România a scăzut cu 1,0 milioane (-40,8 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Utilizatorii Pinterest în România în 2024

Datele publicate în resursele de publicitate ale Pinterest indică faptul că Pinterest avea 2,68 milioane de utilizatori în România la începutul anului 2024.

Această cifră înseamnă că reach-ul publicitar al Pinterest în România era echivalent cu 13,6% din totalul populației la începutul anului.

Creșterea numărului de utilizatori Pinterest în România

Datele publicate în propriile instrumente de planificare a reclamelor Pinterest arată că potențialul de accesare a reclamelor Pinterest în România a crescut cu 675 de mii (+33,7%) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.
Trimestrial, numărul de utilizatori la care marketerii ar putea ajunge cu reclame pe Pinterest în România a crescut cu 245 de mii (+10,1 la sută) între octombrie 2023 și ianuarie 2024.

Conexiuni mobile în România în 2024

Datele de la GSMA Intelligence arată că existau 28,00 milioane de conexiuni mobile celulare în România la începutul anului 2024. Mulți oameni din întreaga lume utilizează mai mult de o conexiune mobilă – de exemplu, ar putea avea o conexiune pentru uz personal și o alta pentru muncă – astfel încât nu este neobișnuit ca cifrele privind conexiunile mobile să depășească în mod semnificativ cifrele pentru populația totală.

Cifrele GSMA Intelligence indică faptul că, în ianuarie 2024, conexiunile mobile din România erau echivalente cu 141,9% din totalul populației. Numărul de conexiuni mobile din România a scăzut cu 830 de mii (-2,9 la sută) între începutul anului 2023 și începutul anului 2024.

Sursa foto: Unsplash

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *