Analiză: Gradul de digitalizare în industria ospitalităţii din România depăşeşte 65%, în prezent

app restaurant Foto: Pexels

Gradul de digitalizare în industria ospitalităţii din România depăşeşte 65%, în prezent, potrivit analizei realizată de Assa Abloy România, un producător global de soluţii inteligente de acces.

Rezultatele studiului arată că, pentru jucătorii din acest domeniu, controlul accesului înseamnă convenienţă, acces via smartphone, rapoarte de date şi activitate prin punctele de acces, eficientizare operaţională în materie de energie, costuri şi timp, conectivitate şi soluţii cloud-based.

„Evoluţia în domeniul industriei ospitalităţii din perspectiva digitalizării securităţii şi siguranţei a fost pronunţată încă de acum 10 ani şi a cunoscut o reaşezare în timpul pandemiei. Astfel, în 2021, peste 10% din vânzările companiei au provenit din segmentul soluţiilor dedicate industriei ospitalităţii. Dintre acestea, aproximativ 90% au mers strict către segmentul hotelurilor versus categoria non-hotelieră (apartamente, spaţii de cazare tip Airbnb), accesul cu cardul fiind deja implementat în aproape toate hotelurile medii şi mari. În acelaşi timp, din ce în ce mai mulţi proprietari se gândesc să facă upgrade la soluţiile de acces online cu PIN sau smartphone, ceea ce oferă confort maxim pentru oaspeţi şi economii substanţiale la nivel de business. Pentru 2022, preconizăm o dublare a vânzărilor pe acest segment”, susţine Florin Tihulcă, managing director al companiei.

Estimările specialiştilor arată că, la ora actuală, gradul de digitalizare din industria ospitalităţii de pe plan local depăşeşte 65%.

„Digitalizarea industriei ospitalităţii din România aduce o serie de avantaje atât pentru unităţile de cazare cât şi pentru clienţii acestora. Astfel, check-in cu smartphone-ul reduce timpul petrecut la recepţia hotelului şi conferă rapiditate cazării, un contact social redus necesar în special în contextul pandemiei, flexibilitate check-in 24/7, fără costuri suplimentare cu personalul sau taxă turist de late check-in. Pe de altă parte, aşteptările clienţilor în materie de securitate vizează în special ca datele lor personale să fie criptate, protejate de atacurile hackerilor, să nu fie partaje terţelor părţi neautorizate. În acelaşi timp, clienţii vor să se bucure de acces rapid, uşor, intuitiv, fără prea multe cunoştinţe tehnice complicate. Dincolo de soluţiile de acces, vor câştiga din ce în ce mai mult teren cele care furnizează economie de energie, precum economizoarele, acţionate cu cardul de acces în cameră, cu un beneficiu categoric în privinţa risipei de energie, ajutând totodată proprietarii să economisească din costuri”, se precizează în analiza de specialitate.

Compania suedezo-finlandeză Assa Abloy a intrat pe piaţa din România în anul 1994, prin preluarea Urbis – marcă locală a produselor de securitate.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *