În ultimele patru săptămâni, marcate de un context politic tensionat determinat de alegerile prezidenţiale şi parlamentare și anularea primului tur de alegeri prezidențiale, magazinele online care operează pe platforma SaaS MerchantPro au păstrat trendul ascendent al vânzărilor. S-au înregistrat în perioada 18 noiembrie – 15 decembrie, adică perioada din jurul alegerilor și deciziei de anulare, o creştere de 11% în valoarea tranzacţiilor şi un avans de 8% în numărul acestora, comparativ cu aceleaşi săptămâni din  anul 2023, potrivit unei analize realizate de companie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Această creştere poate fi atribuită sezonalităţii şi specificului perioadei de cadouri, un interval care stimulează natural consumul, dar şi tendinţei consumatorilor de a compensa lipsa de control prin achiziţii curente. Majoritatea tranzacţiilor au vizat produse cu un coş mediu de aproximativ 55 de euro, iar achiziţiile de valori mai mari au fost amânate până la o stabilizare percepută a contextului general”, a spus Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Zilele în care s-au identificat scăderi considerabile

Potrivit datelor analizei, au fost doar două zile în care s-a observat o scădere semnificativă la nivel de valoare al achizițiilor. Pe 24 noiembrie s-a înregistrat o scădere de -5%, aceasta fiind ziua primului tur de alegeri prezidenţiale, şi 25 noiembrie, în care s-a înregistrat o scădere de -10%, aceasta fiind ziua anunțării rezultatelor finale pentru primul tur.

Astfel, clasamentul a afectat intenţia de cumpărare şi a captat atenţia publicului către ştiri politice în zilele respective.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Rezultatele din această perioadă reflectă atât specificul sezonului, cât şi eforturile susţinute ale comercianţilor pentru a-şi atrage şi fideliza clienţii. Totuși, deşi la nivelul celor 4 săptămâni analizate numărul tranzacţiilor a crescut cu 8%, iar valoarea vânzărilor cu 11% faţă de săptămânile echivalente din 2023, aceste creşteri s-au situat sub mediile la nivel de an, unde creşterile au fost de 15% ca număr de tranzacţii şi 20% ca valoare. Clienții au avut un comportament mai precaut în această perioadă, comparativ cu restul anului”, a adăugat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Analiza cuprinde rezultatele unui eșantion reprezentativ de magazine online de dimensiuni diferite care operează pe platforma locală SaaS de eCommerce din România.

MerchantPro este o platformă dezvoltată de compania ShopMania Net, în urmă cu 15 ani, pentru antreprenori din eCommerce din România și Europa. Aceasta este prezentă atât pe piața internă cât și pe cea internațională, cu aproape 2000 de magazine active în România.