Analiză PwC România: Puține companii vor atenua șocul inflației transferând costul integral către clienți. Impactul în cheltuielile firmelor este cuprins între 5% și 20%

Inflatie

Inflația tot mai mare din acest an se vede tot mai mult și în bugetele firmelor. Unele dintre le pot transfera clienților acest șoc al creșterii prețurilor, dar nu în totalitate.

O analiză PwC România arată că pentru a contracara efectele inflației din acest, băncile centrale cresc ratele dobânzilor, iar implicațiile sunt semnificative. Randamentele obligațiunilor de stat sunt mai mari pe tot globul. Economisirea este, prin urmare, mai atractivă decât investițiile în proiecte sau în acțiuni ale companiilor, fapt ce explică performanța mai slabă a burselor de valori în ultima vreme, notează Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România (foto).

Efectul inflației asupra costurilor companiilor este estimat într-un raport al strategy&, departamentul global de strategie al PwC, care arată un impact între 5% și 20% asupra diferitelor cheltuieli ale companiilor pe parcursul anului 2022. 

Spre exemplu, este preconizată o creștere între 10 și 20% a cheltuielilor cu serviciile interne IT, 5-15% a cheltuielilor de operare/ mentenanță a birourilor, 10-15% cu angajații temporar, 8-10% cu bugetul salarial și între 5 și 10% impact în cheltuielile cu contractorii, cele de marketing sau pentru soluții și servicii IT contractate de la terți.

Cum vârful inflației nu a fost depășit, companiile nu pot să ignore prea mult contextul, subliniază PwC România. 

Șocul inflației nu va fi putea transferat integral către clienți decât de puține companii. Scumpirea produselor sau serviciilor nu este o soluție pe termen lung, iar companiile ar trebui să se concentreze pe eliminarea costurilor secundare și îmbunătățirea modelului operațional, indică analiza PwC. 

Studiul oferă și câteva soluții pentru companii: revizuirea priorităților strategice, revizuirea întregului lanț valoric pentru resetarea structurii de costuri, respectiv păstrarea angajaților și creșterea agilității operaționale.

Atunci când vine vorba de reducerea costurilor, acest lucru nu trebuie făcut pripit. Costurile trebuie gândite strategic, ca investiții care alimentează creșterea și dezvoltarea. Astfel, companiilor vor putea să reducă permanent costurile inutile, redirecționând în același timp resursele.  Cu alte cuvinte, reducerea costurilor nu este un obiectiv în sine, ci trebuie corelată cu identificarea unor noi modalități de creștere și noi surse de venit, se mai arată în analiza PwC.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *