Analiză S&P: Tarifele lui Trump ar putea să îi coste pe producătorii auto europeni și americani până la 17% din profiturile lor

uzina, fabrica, masini electrice, productie, auto, automobile electrice Sursa foto: Facebook/ Szijjártó Péter

Producătorii auto europeni şi americani ar putea să piardă până la 17% din profiturile lor operaţionale combinate dacă SUA introduc tarife vamale suplimentare la autovehiculele importate din Europa, Mexic şi Canada, a estimat agenţia de evaluare S&P Global într-un raport publicat vineri, în care atrage atenţia asupra potenţialelor retrogradări, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Constructorii de automobile premium Volvo şi Jaguar Land Rover, care produc în principal în Europa, precum şi grupurile General Motors şi Stellantis, care asamblează volume mari de autoturisme în Mexic şi Canada, sunt cei mai expuşi la riscul unor tarife mai mari, a subliniat S&P.

Luni, preşedintele ales Donald Trump a confirmat că primele măsuri economice după învestirea sa în ianuarie vor fi creşterea taxelor vamale la produsele care vin din China dar şi din Canada şi Mexic, decizii pe care le justifică prin crizele legate de opioide şi imigraţie. “La 20 ianuarie, unul dintre numeroasele primele mele decrete, voi semna toate documentele necesare pentru a impune tarife de 25% la toate produsele care intră în Statele Unite din Mexic şi Canada”, a scris preşedintele ales pe reţeaua sa Truth Social.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Analiştii şi experţii se tem că aceste tarife ar putea fi mai dăunătoare pentru producătorii europeni de automobile precum Volkswagen şi Stellantis, şi pentru furnizorii lor, decât orice alte tarife directe pentru bunurile din UE.

“Ne aşteptăm ca acţiunile de atenuare să facă posibilele tarife mai mari gestionabile, dar efectele combinate ale tarifelor, înăspririi reglementărilor cu privire la CO2 în Europa, începând din 2025, şi presiunile pe venituri de pe urma intensificării competiţiei în China şi Europa, ar putea creşte riscul de retrogradări”, avertizează S&P.

Agenţia de evaluare estimează că cel mai prost scenariu pentru constructorii auto include un tarif de 20% asupra importurilor americane de vehicule uşoare din Uniunea Europeană şi Marea Britanie, precum şi un tarif de 25% asupra importurilor din Mexic şi Canada.

În conformitate cu acest scenariu, GM, Stellantis, Volvo şi Jaguar Land Rover ar putea vedea cum peste 20% din profiturile lor operaţionale sunt în pericol în 2025. Riscul este undeva între 10% şi 20% pentru Volkswagen şi Toyota, şi mai mic de 10% pentru BMW, Ford, Mercedes-Benz şi Hyundai, estimează analiştii de la S&P.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.