Angajaţii de la metrou rămân, deocamdată, cu salariile majorate, după ce propunerea de reducerea a programului de lucru de la cinci la patru zile şi implicit de scădere a salariilor cu 20 %, nu a mai fost aplicată, inclusiv ca urmare a schimbării Consiliului de Administraţie de la Metrorex.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În urmă cu o săptămână, Economedia dezvăluia că directorul general Metrorex Ştefan Paraschiv a propus sindicatului un program de lucru de doar 4 zile, exclusiv pentru personalul de execuţie, nu şi pentru şefi, măsură care ar fi urmat să intre în vigoare de la 1 octombrie.

Între timp, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu a schimbat întreg Consiliul de Administraţie, noii administratori urmând să îşi înceapă activitatea de astăzi, după efectuarea formelor legale.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

La începutul săptămânii, Vîlceanu dădea asigurări că nu se va ajunge în situaţia ca salariile angajaţilor de la metrou să nu poată fi plătite (aproximativ 5.000 de angajaţi), dar sublinia că majorarea salarială de 18%, în plină pandemie nu a fost corectă.

„Încercăm să găsim soluţii, dar vă garantez că nu se va ajunge să nu fie plătite salariile”. Problema este alta la Metrorex. Anul trecut şi-au majorat salariile cu 18%, în plină pandemie, ceea ce nu a fost un lucru corect. Pe de altă parte, există o lege care nu-ţi permite să creşti salariile când ai pierderi. Când ai majorat salariile în plină pandemie, ştiind că ai pierderi… a fost un lucru de neconceput şi totuşi l-au făcut”, a mai afirmat ministrul de resort.

Cine face parte din noul CA Metrorex:

  1. Ştefan Roşeanu (fost director general CFR Călători, specialist feroviar, coordonator al proeictului Tren Metropolitan Bucureşti)
  2. Geanina Suditu ( specialist infrastructură transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, TPBI).
  3. Liviu Băilişteanu (Ministerul Dezvoltării)
  4. Mariana Petre (economist, fost director comercial Metrorex)
  5. Mihai Barbu (director general Telecomunicaţii CFR)

Potrivit surselor Economedia, noii administratori de la Metrorex vor cere directorului general, Ştefan Paraschiv, o analiză a situaţiei financiare, propuneri de măsuri pentru rezolvarea problemei salariilor şi un plan concret pentru relansarea proiectului Magistralei M6, secţiunea a doua, până la Aeroportul Otopeni, pas important după ce Guvernul a aprobat un Memorandum pentru deblocarea proiectului.