Angajaţii Ford de la fabricile din Koln, Germania, vor declanşa miercuri prima grevă de la înfiinţarea unităţilor, în 1930, din cauza planurilor de reducere a costurilor şi a concedierilor, a anunţat luni sindicatul IG Metall, transmit agențiile de știri DPA şi Reuters, citate de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ford pregăteşte desfiinţarea a mii de locuri de muncă în Europa, inclusiv în Germania, pe fondul declinului vânzărilor şi al concurenţei din China. Ford a suspendat previziunile anuale din cauza incertitudinilor privind taxele vamale americane, care ar putea reduce profitul operaţional al companiei cu aproximativ 1,5 miliarde de dolari.

Activitatea celor două unităţi va fi oprită de luni dimineaţa până joi dimineaţa. Conducerea vrea ca până în 2027 să renunţe la 2.900 de angajaţi. La Koln este sediul diviziei europene a Ford şi în total lucrează aici 11.500 persoane, faţă de 20.000 în 2018.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Sindicatul acuză conducerea Ford că ia măsuri fără un plan prestabilit, ceea ce afectează continuarea activităţii la subsidiara germană.

Negocierile dintre cele două părţi s-au împotmolit, iar 93,5% dintre membrii sindicatului au votat pentru declanşarea grevei, în vederea sporiri presiunilor asupra conducerii.

Analiştii apreciază că opţiunile conducerii subsidiarei germane a Ford sunt limitate deoarece compania este dependentă de firma mamă din SUA.

Conform datelor oficiale, maşinile Ford au fost anul trecut responsabile pentru doar 3,5% din noile înmatriculări din Germania, comparativ cu 5% în urmă cu doi ani. Procentul este semnificativ mai ridicat pentru vehiculele comerciale, dar acestea nu sunt fabricate în Germania.

Operaţiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulţi ani, iar producţia modelului Ford Fiesta în Koln a fost oprită în 2023.

Anul trecut, Ford a informat că va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă europeană, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani, în urma cererii slabe de vehicule electrice (EV), a lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la EV şi a sporirii concurenţei.

Ford a anunţat că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, de 174.000 angajaţi.

Concedierile din Europa se vor desfăşura până la finalul lui 2027, a precizat Ford.

Conform datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.