ANPC anunță că supermarketul „La Cocoș” din București a remediat toate deficiențele constatate de ANPC și a fost redeschis publicului, potrivit unui comunicat.În urma controlului desfășurat, zilele trecute, la operatorul economic SC Supermarket La Cocos SRL, din Capitală, echipele de comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) găseau o serie de abateri de la legislația în vigoare.
În acest moment, deficiențele au fost remediate, fapt constatat de comisarii ANPC, la reverificarea care a avut loc pe data de 21 decembrie 2022.
„Nu de puține ori trăiesc cu senzația că între autoritatea noastră și unii dintre operatorii economici sancționați este nevoie de o colaborare periodic mai strânsă. Mi se pare total nepotrivit ca acțiunile de curățenie să fie obligatorii pentru unii comercianți, doar în urma sancțiunilor aplicate de către instituția noastră. Respectarea legislației și, automat, a consumatorului este o obligație zilnică și ține de bunul simț comercial”, transmite Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Astfel, remedierea înseamnă că au fost igienizate:
- agregate frigorifice
- paviment care a fost și reparat
- tubulatura sistemului de ventilație al nivelul întregului spațiu de comercializare
De asemenea, au fost rearanjate mărfurile pe rafturi și eliminate mărfurile neconforme, de la vânzare.
În prezent, condițiile de comercializare oferite de supermarketul La Cocoș sunt conforme și acesta este în stare de funcționare.
ANPC apreciază promptitudinea cu care operatorii economici răspund atenționărilor asupra neregulilor pe care comisarii le semnalează, în urma acțiunilor de control.
Scopul verificărilor noastre nu este sancționarea, ci asigurarea că drepturile consumatorilor și prevederile legale, în domeniu, sunt respectate și că activitatea comercială fie că presupune achiziția de bunuri sau de servicii, se derulează în condiții de calitate și conformitate.