„Antreprenor cu valoare adăugată”: Un start-up românesc livrează case modulare montate într-o zi / „În România, se conturează o tendință predominantă către locuințele permanente”

Dwellii_case_modulare04a

Dwellii este un startup românesc care ⁠livrează case modulare pe care le construiește în circa o lună și le asamblează într-o singură zi acolo unde dorește clientul. Horia Bălan, co-fondator al Dwelii, a explicat pentru Economedia că a pornit acest proiect după ce a văzut în 15 ani câte probleme au oamenii dornici să își ridice o casă, chiar și atunci când au tot ce le trebuie.

„Problemele legate de predictibilitatea bugetului și a termenelor de execuție sunt semnificative, iar găsirea forței de muncă specializate este adesea o provocare. Astfel, construcția unei case devine o sursă constantă de stres pentru beneficiari. În plus, construcția unei case este, prin natura sa, un proiect în continuă dezvoltare. Acumulăm mult know-how în timpul procesului, dar aceste cunoștințe sunt rareori reutilizabile, cu excepția cazului în care optăm pentru construirea unei a doua locuințe“, spune Horia Bălan.

Soluția oferită de Dwelii: locuințe care oferă predictibilitate totală în ceea ce privește bugetul și termenele de execuție, minimizând implicarea pe șantier.

Casele au o suprafețe între 52 și 70 mp și există lapte modele. Prețurile pornesc de la 1.300 eur/mp. Proprietarii trebuie doar să realizeze fundația.

În termeni financiari, Dwellii a pornit cu o investiție inițială care a fost susținută integral din capitalul propriu al acționarilor și a fost de 500.000 de euro. Aceasta a inclus dezvoltarea de concepte, proiectarea fluxurilor de producție, prototipare și optimizare pentru șapte modele individuale.

Casele modulare Dwellii sunt produse 100% în România, în județul Brașov. Locuințele sunt disponibile pentru România și Germania.

Fondatorii doresc să reinvestească profitul în inovație, tehnologizare și diversificarea portofoliului de produse

„În faza inițială a strategiei noastre de afaceri, obiectivul principal nu este de a obține profitabilitate imediată. Momentan ne concentrăm pe reinvestirea integrală a profitului în inovație, tehnologizare și diversificarea portofoliului de produse pentru a asigura o creștere sustenabilă și un avantaj competitiv”, a declarat Horia Bălan pentru Economedia.

Clienții români, sceptici la început, preferă locuințe permanente

În România, una dintre provocările majore a fost și rămâne convingerea clienților de beneficiile caselor modulare premium, deoarece există mult scepticism privind durabilitatea și calitatea acestora în comparație cu construcțiile tradiționale, spune co-fondatorul Dwelii.

Iar în ceea ce privește alegerea între case de vacanță și locuință permanentă, Horia Bălan precizează că „în piața caselor modulare premium, preferințele clienților din România față de cei de pe piețele externe pe care le vizăm variază, dar am putea spune că se conturează o tendință predominantă către locuințele permanente datorită avantajelor legate de eficiența energetică, sustenabilitate și, mai ales, timpul redus de construcție. În România, există o cerere semnificativă și pentru case de vacanță, în special în zonele turistice, pe fondul dezvoltării continue – și am putea spune chiar alerte – a domeniului în ultimii ani.”

 

Cei mai mulți dintre clienți sunt cei care doresc o casă de vacanță pe care o pot închiria periodic. Această tendință este influențată de dorința de a avea un refugiu modern și confortabil în zonele turistice sau rurale.

„Cu toate acestea, există și un interes în creștere din partea antreprenorilor din zona de hospitality care doresc să își dezvolte sau să își extindă afacerile, folosind casele modulare ca facilități de cazare, o soluție care permite un ROI rapid”, adaugă el.

Dwelli se promovează și pe piața din Germania, iar promovarea se face prin participarea la târguri internaționale, lucru care îi va ajuta să atingă obiectivul de a realiza și vinde 16-20 de case modulare până la finalul acestui an. În 2025, Dwelii își propune ca volumul și cifra de afaceri să se dubleze, iar 30-40% din producție să fie pentru clienți străini.

Cât privește materialele folosite, dacă sunt de la furnizori locali sau străini, Horia Bălan spune că primează calitatea produsului final.

„În ultimele luni am reușit să conturăm o rețea proprie de furnizori din România și din străinătate, iar criteriul principal de selecție este calitatea. Printre furnizorii noștri se numără: Sika, Rothoblaas sau Holver”, a mai spus el pentru Economedia.

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: