Antreprenor cu valoare adăugată. Zuluff creează scutece biodegradabile din bambus, pentru a combate deșeurile de plastic. „Dacă Mihai Viteazul ar fi purtat scutece când era bebeluș, probabil că bucăți din ele încă ar fi pe aici”

Zuluff Diapers (5)

„Dacă Mihai Viteazul ar fi purtat scutece când era bebeluș, probabil că bucăți din ele încă ar fi pe aici”, spune Ana Voicu, unul dintre antreprenorii care dezvoltă în România businessuri cu valoare adăugată. Fondatoarea singurei mărci de scutece biodegradabile din țară spune și-a lansat afacerea în urmă cu cinci ani, iar în momentul în care s-a născut fetița ei, Lila, acum în vârstă de doi ani, afacerea din București avea deja „zulufi”. La finalul anului trecut, Zuluff Diapers SRL a realizat o cifră de afaceri de peste 400.000 de euro, iar businessul a fost unul dintre cele cărora pandemia le-a servit drept trambulină, pentru că i-a făcut pe consumatori mai atenți la sănătate și la ce produse intră în contact cu pielea lor, dar mai ales cu pielea fină a bebelușilor.

Ana și Mihai Voicu, cei doi acționari ai Zuluff Diapers SRL, se prezintă ca fiind „părinţii Lilei, antreprenori pasionați de retail, FMCG și de bunăstarea celor mici”, iar pe blogul site-ului Zuluff.ro explică: „Încă din primele clipe de viață, puii ăștia mici încep să consume și să creeze deșeuri. În fiecare zi, fiecare dintre cele 350.000 de mămici din România care au bebeluși în scutece aruncă tone de deșeuri plastice la gunoi, deșeuri non biodegradabile care se înmulțesc constant. În Europa, scutecele de unică folosință sunt al doilea cel mai mare poluator din gropile de gunoi. Doar din scutece, un copil produce în primii doi ani de viață, peste o sută de kilograme de deșeuri non biodegradabile – echivalentul a 11.000 de sticle de plastic care vor rămâne în gropile de gunoi chiar și 500 de ani de acum încolo. Cu alte cuvinte, dacă Mihai Viteazul ar fi purtat scutece când era bebeluș, probabil că bucăți din ele încă ar fi pe aici”.

Ana și Mihai Voicu, fondatorii Zuluff Diapers SRL

Oficial, Zuluff Diapers are ca obiect principal de activitate „Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”. Compania a fost înființată la finalul anului 2018, când Ana avea 28 de ani și acumulase deja experiență de retail în categoria „scutece”, ca angajat al P&G.

„E o nişă în care ai competitori foarte mari, cu bugete enorme, marje mici, succesul e măsurat în volume mari. A fost un moment în care ne doream foarte mult să începem o afacere, e clar că eu sunt foarte bună la asta, îmi place foarte mult retailul. La P&G ținta era să vindem foarte mult, dar vindeam produse din plastic, care sunt toxice. Atunci când am hotărât să încep businessul ăsta, am vrut să nu mai vând plastic pe piaţă”, spune Ana. Mihai, soțul ei, avea și el experiență în acest domeniu, așa că cei doi au devenit și parteneri de afaceri.

Din momentul în care s-au hotărât să aducă pe piață scutece biodegradabile, non-alergice și blânde cu mediu, cei doi au început cercetările. Curând aveau să descopere că în România nu există nicio fabrică de scutece, iar „în Europa există fabricile marilor producători și sunt câteva fabrici de private label, dar niciuna nu foloseşte tehnologia de bambus. „Piața asiatică este focusată pe sănătatea pielii, asiaticii au pielea foarte sensibilă. Am găsit o fabrică din China, le-am zis ce mi-aș dori să cuprindă scutecul, care sunt procentajele de materie primă din produs, l-am testat apoi în Germania, la Institutul Dermatest și am fost clasificați ca excelenți la categoria „sensitive””, spune Ana.

În cuvinte, pare un parcurs ușor. În realitate, cei doi antreprenori au studiat peste un an tehnologiile și proiectarea scutecului Zuluff până la lansarea pe piață a primei mărci românești de scutece sustenabile de unică folosință. Scutecele Zuluff sunt din fibră de bambus naturală, biodegradabilă, cu interior super absorbant și performant, similar cu al scutecelor premium din piață, dar cu o diferență importantă – scutecul Zuluff este în proporție de 75% biodegradabil și compostabil.

„Scutecele sunt produse foarte complexe. E un produs complex, cu multe straturi, care conţine un strat absorbant de gel polimer.  E mai întâi stratul care intră în contact cu pielea, din bambus, un strat care are rol de dispersie a lichidului, învelișul care ia lichidul și-l transformă în gel, iar la final este încă un strat de bambus. Și o calitate importantă este că nu miroase. Am avut norocul de a avea destul de multe prietene cu copii și ei au devenit testerii produselor noastre”, spune Ana. Lila, fetița ei și a lui Mihai încă nu se născuse. În prezent, Lila prezintă zâmbitoare produsele create de părinții ei.

Zuluff Diapers
Ana și Mihai Voicu, acționarii Zuluff Diapers SRL, împreună cu Lila, cel mai fidel client al brandului creat de părinții ei / Sursă foto: www.zuluff.ro/despre-noi

Cifra de afaceri a firmei Zuluff Diapers SRL a crescut constant. Dacă la finalul primului an de activitate vânzările totale erau de 125.880 lei, anul următor, în primul an de pandemie, creșterea cifrei de afaceri a fost de 372% față de 2019. Compania a ajuns atunci la vânzări de aproape 600.000 lei. Iar la finalul anului trecut, Zuluff Diapers înregistra deja o cifră de afaceri de peste 400.000 de euro, dar și cel mai mare profit de până acum, de 166.231 lei, în creștere cu 322% față de anul anterior.

E un business greu, și orice problemă macro-economică îl poate afecta, recunoaște antreprenoarea: „Materia primă vine din foarte multe locuri: fibra de bambus din China, gelul din Germania, celuloza de la alt furnizor, și sunt produse în China. E un business industrial în care depindem de lanțul logistic international”. În același timp, un eveniment negativ cu impact global a servit micuței companii bucureștene drept trambulină.

Consumatorii, dar în special mămicile, au devenit mai atenți la produsele care țin de sănătate:

„Am prins și o pandemie, eram foarte mici atunci. Noi am crescut în pandemie. Ce se întâmplă în categoria în care jucăm noi e că vindem obiecte esențiale, necesare, iar rata de loializare e foarte mare. În România, perioada în care copilașii stau în scutece e cam de 2 – 2,5 ani. În fiecare zi ai o mamă nouă, dar în fiecare zi ai și o mamă care desface șampania că în sfârşit a scăpat de scutecele pentru bebeluș. Așa încât, în zona asta, eforturile se duc în două direcţii, de a aduce clienți noi pe de o parte, dar oferim și suport în partea de antrenament la oliță, pe de altă parte. Avem o gamă largă de chiloței pentru oliță, pentru că nu vrem să ținem copiii cât mai mult în scutece, așa că susținem clienţii în această călătorie”.

Proiecția pentru anul 2024 are în vedere o nouă creștere a cifrei de afaceri, cu circa 40%, iar pentru anul viitor antreprenorii Zuluff cred că vor putea menține în continuare ritmul de creștere. În România, scăderea natalității nu afectează încă vânzările de scutece. În timp ce țările asiatice, cu o îmbătrânire accentuată a populației, încep să pună din ce în ce mai mult accent pe producția de scutece pentru adulți, fondatorii singurei mărci românești de scutece biodegradabile spun că nu se gândesc încă la o orientare către piața de scutece destinate adulților.

Zuluff Diapers
În spatele setului de scutece Zuluff se ascunde Lila Voicu (2 ani), dar și munca intensă a părinților ei, Ana și Mihai Voicu, fondatorii Zuluff Diapers SRL / Sursă foto: Arhiva personală Ana Voicu

În schimb, din magazinul online al companiei, mămicile pot cumpăra tot trusoul bebelușilor, nu doar scutece și chiloței. Am scris că mămicile pot cumpăra, pentru că, spune Ana Voicu, ele sunt clienții majoritari.

„Ne plac clienţii nostri. Sunt în general femei, în continuare mamele iau decizia ce scutec folosesc pentru copilași. Sunt mame educate, locuiesc în oraşe sau în locuri frumoase din țară. În general, clienta noastră este o femeie foarte preocupată de bunăstarea copilului ei, e atentă la ce vine în contact cu pielea copilului ei, dar și la haine, la mâncare și, în general, e preocupată de sustenabilitate, de mediu. Majoritatea au între 30 și 34 de ani”, povestește Ana.

Produsele celor doi tineri antreprenori sunt distribuite în peste 150 de magazine fizice și în cele mai importante magazine online din țară, prin cele mai mari drogherii, farmacii și magazine pentru bebeluși din România.

Revenind la afirmația Anei Voicu, dacă Mihai Viteazul ar fi purtat scutece, arheologii probabil le-ar fi descoperit expuse ca vestigii istorice. Generația nouă de antreprenori cu valoare adăugată consideră însă că bebelușii care vor genera mai puține deșeuri, ar putea avea o contribuție cel puțin la fel de mare ca cea a viteazului voievod.

 

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse sub branduri proprii.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.