Apple lansează în Europa serviciul prin care clienții își pot repara singuri anumite iPhone-uri și MacBook-uri / Uneltele, piesele de schimb și manualele originale Apple vor fi disponibile pentru clienții din 8 țări europene

Apple-EU-Self-Service-repair-MacBook-Air_big.jpg.large_2x

Clienții din opt țări europene pot cumpăra acum piese și instrumente pentru a repara anumite iPhone-uri și MacBook-uri, a anunțat compania Apple.

Programul de reparații al Apple, care este conceput pentru a permite clienților să-și repare singuri iPhone-urile și MacBook-urile, a fost lansat prima dată în Statele Unite, la începutul anului.

Acum, serviciul este lansat și în Europa. Compania a anunțat că piesele, uneltele și manualele originale Apple vor fi disponibile pentru clienții din Belgia, Franța, Germania, Italia, Polonia, Spania, Suedia și Regatul Unit pentru a efectua propriile reparații.

La fel ca în Statele Unite, clienții vor putea închiria instrumente pentru a efectua reparațiile, în loc să fie nevoiți să le cumpere, și vor primi reduceri dacă trimit piesele înlocuite la Apple pentru recondiționare sau reciclare, scrie The Verge.

Dispozitivele care sunt incluse în acest program de reparații includ seriile iPhone 12 și 13 (deși nu există niciun semn de suport pentru dispozitivele iPhone 14 recent lansate), a treia generație de iPhone SE, precum și “notebook-urile Mac cu cip de siliciu Apple”. Există 200 de piese și unelte individuale disponibile prin intermediul serviciului, alături de manualele oficiale de reparații, vândute la același preț ca la rețeaua de furnizori autorizați de reparații a companiei.

În ceea ce privește prețurile, un pachet de piese de înlocuire a bateriei pentru iPhone 13 costă 77,04 euro, cu un credit de 26,26 euro disponibil dacă este returnată piesa înlocuită. Un pachet de reparare a ecranului pentru același telefon costă  327,11 euro, cu un credit de 40,32 euro disponibil în schimbul piesei înlocuite.

Programul de reparații DIY (Do it yourself)  al Apple a fost lansat pentru prima dată în SUA în luna aprilie, marcând o schimbare uriașă pentru o companie care, în mod istoric, a fost reticentă în a permite clienților să își repare singuri dispozitivele. 

Dar a permite clienților să își repare singuri dispozitivele este important pentru persoanele care poate nu locuiesc în apropierea unui tehnician de reparații echipat corespunzător, menținând dispozitivele utilizabile mai mult timp și, prin urmare, departe de depozitele de deșeuri, notează The Verge.

Deși reparațiile de tip DIY vor fi acum posibile în mai multe țări europene, comunicatul de presă al Apple îi îndrumă în continuare pe oameni să apeleze la un serviciu profesionist atunci când este posibil. Compania notează că programul este conceput pentru “clienții care au experiență în ceea ce privește complexitatea reparării dispozitivelor electronice” și adaugă că “vizitarea unui furnizor de reparații profesionist cu tehnicieni certificați care utilizează piese Apple originale este cea mai sigură și mai fiabilă modalitate de a obține o reparație”.

Apple este una din multele companii care a luat măsuri pentru a facilita clienților repararea propriilor aparate electronice. Google și Samsung au anunțat parteneriate cu specialiștii în reparații DIY iFixit pentru a oferi piese de schimb persoanelor care doresc să își efectueze propriile reparații.

Pe lângă faptul că facilitează accesul oamenilor obișnuiți la piese de schimb, unelte și manuale, există primele semne că Apple face ca telefoanele sale să fie mai ușor de reparat în primul rând. Deși iPhone 14 a fost criticat pe scară largă pentru asemănarea sa cu iPhone 13, iFixit a raportat că firma a modificat designul intern, făcându-l “cel mai reparabil iPhone din ultimii ani”. Este încă departe de șuruburile ușor accesibile și de componentele modulare ale unui Fairphone, dar este un pas în direcția cea bună, mai scrie publicația citată.

 



Sursa foto : Apple

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *