Deoarece sunt expuși pe rețelele de socializare la stiluri de viață glorificate, mulți oameni, în special tineri adulți, spun că se simt inadecvați din punct de vedere financiar, deși au venituri decente, transmite CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cercetătorii numesc noul fenomen, în care oamenii își percep distorsionat veniturile, „tulburare dismorfică financiară”. Termenul este inspirat de „tulburarea dismorfică corporală”, definită ca „preocuparea excesivă pentru un defect imaginat în aspectul fizic sau un interes disproporționat în raport cu o anomalie fizica ușoară”.

Potrivit unui studiu realizat de Credit Karma, 29% dintre americani de toate vârstele sunt afectați de acest fenomen.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Sentimentul îi afectează pe 43% dintre membrii generației Z (născuți în perioada 1997 – 2012) și pe 41% dintre mileniali (cei născuți de la începutul anilor ’80 și până la mijlocul anilor ’90).

„Aceasta este o problemă de foarte mult timp, dar social media a dus-o la un alt nivel”, a declarat Carolyn McClanahan, fondator al firmei de consultanță financiară Life Planning Partners din Jacksonville, Florida.

Doar 14% dintre americani se consideră bogați, potrivit unui studiu realizat de Edelman Financial Engines. Asta deși banca centrală americană, Federal Reserve, a transmis că averea gospodăriilor din SUA a crescut cu 37% în perioada 2019 – 2022.

Totodată, mai mult de jumătate dintre americanii care câștigă peste 100.000 de dolari pe an spun că trăiesc de pe un salariu pe altul, potrivit unui studiu realizat de LendingClub.

„Ceea ce am descoperit a fost o legătură foarte puternică între faptul că te simți prost în legătură cu situația ta financiară și timpul pe care îl petreci pe rețelele sociale”, a declarat Isabel Barrow, director de planificare financiară la Edelman Financial Engines.

Barrow, care și-a șters recent contul de Instagram, le recomandă oamenilor să petreacă mai puțin timp pe rețelele de socializare și să își șteargă cardurile salvate online, pentru a crea „obstacole” care să îi ajute să facă mai puține achiziții. „Câteodată trebuie să-ți pui singur garduri de protecție”, a explicat ea.