Arhitectul șef al Clujului: Când orașul e prea scump și devine o speculă de investiții, locuitorii pleacă și creează o problemă cu traficul

cluj napoca noaptea Sursa Foto: Dreamstime

Arhitectul-șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, a făcut o analiză în legătură cu relația dintre prețurile uriașe ale locuințelor din oraș care merg până la „speculă”, depopularea orașului și traficul infernal creat de către cei mutați în afara localității.

Claudiu Salanță a dezvăluit că municipiul Cluj-Napoca pierde locuitori într-un ritm accelerat. Conform datelor recensământului din 2021, populația municipiului a scăzut cu 11,7% în doar un deceniu, ceea ce înseamnă aproape 38.000 de persoane – mai mult decât întreaga populație a municipiului Dej.

Însă, cei care au ales să plece din Cluj-Napoca nu au dispărut în neant. Ei s-au mutat în comunele din proximitate, acolo unde prețurile sunt mai accesibile. Florești, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni și Ciurila au înregistrat, împreună, o creștere de peste 43.000 de persoane – un număr aproape egal cu cel al celor plecați din municipiu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Prin urmare, „exodul clujenilor”, care au plecat pentru că nu-și permit o locuință în municipiu, a dus la drumuri mult mai aglomerate.

„Sunt prețurile imobiliarelor din Cluj-Napoca una dintre cauzele problemelor de trafic?

Conform datelor de recensământ 2021, în ultimii 10 ani (2011-2021) populația județul Cluj a scăzut cu – 1, 73 %, de la 691.106 locuitori la 679.141 locuitori (- 11.965 locuitori).

La nivelul municipiului Cluj-Napoca înregistrăm o scădere mult mai mare decât cea a întregului județ și găsim o scădere de – 11,7%, de la 324.576 la 286.598, adică -37.978 clujeni care s-au mutat din Cluj-Napoca. Și dacă totuși un procent așa de mare de locuitori, aproape cât toată populația municipiului Turda și mai mult decât populația municipiului Dej, a ales să se mute din Cluj-Napoca de ce avem problemele de trafic de azi? Răspunsul vine din analiza datelor comunelor de lângă Cluj-Napoca, unde se înregistrează o creștere semnificativă a populației.

Avem așa:

1. Florești  + 29.922 locuitori

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

2. Apahida  + 6.554 locuitori

3. Baciu  + 3.605 locuitori

4. Feleacu  + 1.770 locuitori

5. Chinteni  + 1.468 locuitori

6. Ciurila  + 409 locuitori

Total: 43.728 locuitori, adică aproape cât populația municipiului Turda.

Între cei stabiliți în comunele limitrofe municipiului Cluj-Napoca și cei care au plecat din Cluj-Napoca există o diferență de doar 5.750 locuitori (43.728 – 37.978). Dacă ne raportăm la situația reală, în care condiția de a avea domiciliul în Cluj-Napoca pentru a înscrie copilul la școală în Cluj-Napoca este luată în calcul, diferența de 5.750 este nesemnificativă. Criteriile de proximitate pentru școli ar trebui actualizate deoarece este evident faptul că aceasta nu reflectă realitatea cotidiană și că avem formalisme care duc la date eronate.

Dar, revenind la cei 37.978 cetățeni care au ales să plece din Cluj-Napoca, cât credeți că a influențat prețul imobiliarelor din Cluj-Napoca decizia acestora?

Când orașul e prea scump pentru locuitori și devine o specula de investiții, apartamentele fiind tranzacționate într-un procent mare în scop investițional și nu în scopul necesităților de locuire, atunci locuitorii caută soluții mai ieftine și asta conduce la probleme de trafic. Cred că municipiul are nevoie de a urbaniza terenurile din intravilan, și asta urgent. Cu cât prețurile sunt păstrate sus, cu atât vor fi mai mari problemele de trafic.

Ce spuneți?”, a semnalat arhitectul-șef al județului Cluj, Claudiu Salanță.

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.