Ascendia se va finanța prin bursă și listează o nouă emisiune de obligațiuni în valoare de 4,265 milioane de lei

Ascendia

Ascendia (ASC), companie românească specializată în domeniul eLearning, listată pe piață AeRO din 2016, listează astăzi, 6 decembrie, o nouă emisiune de obligațiuni pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București. Obligațiunile, în valoare de 4,265 milioane de lei sunt disponibile la tranzacționare sub simbolul bursier ASC27. Prima emisiune de obligațiuni Ascendia, în valoare de 3 milioane de lei, a fost listată în anul 2019.

„Ne bucurăm că Ascendia, companie listată pe Piață AeRO a Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București din 2016, a revenit cu o nouă emisiune de obligațiuni la bursă, în valoare de peste 4 milioane de lei, după ce prima a ajuns la maturitate în luna iunie a acestui an. La mai bine de 5 ani de la listarea pe piață AeRO, Ascendia a ales să acceseze din nou mecanismele pieței de capital pentru dezvoltarea proiectelor sale educaționale, demonstrând că bursă reprezintă un canal viabil pentru finanțare. Educația este extrem de importantă, iar proiectele dezvoltate de Ascendia, cu componentă digitală, facilitează accesul mai multor categorii de public la noi oportunități de învățare”, a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.

„În contextul instabilității globale, perspectivele industriei de e-learning, în care activează Ascendia sunt unele foarte bune, la nivel mondial prefigurandu-se o creștere de circa 20% de la an la an pentru fiecare din următorii 5 ani” , a declarat Cosmin Malureanu, CEO Ascendia.

Ascendia a derulat, în perioada 16 – 30 august 2022, un plasament privat la care au participat 78 de investitori, dintre care 76 persoane fizice și 2 persoane juridice, în cadrul căruia au fost subscrise un număr de 44.895 de obligațiuni nominative, dematerializate, negarantate, neconvertibile, emise în RON, cu un preț de emisiune de 95 RON/obligațiune. Obligațiunile au o valoare nominală de 100 RON per obligațiune, cu scadență la dată de 2 septembrie 2027 și o rată nominală fixă de 10,00% pe an. Fondurile atrase vor fi utilizate pentru continuarea îmbunătățirii software-ului dezvoltat de companie, creșterea echipelor de vânzări și de marketing și crearea de rezerve pentru potențiale investiții. Oferta și listarea obligațiunilor au fost realizate cu sprijinul TradeVille.

„Salutăm listarea celei de-a două emisiuni de obligațiuni din istoria Ascendia. Plasamentul privat intermediat de TradeVille la finalul acestei veri a indicat un interes peste așteptări și, în același timp, selectiv din partea investitorilor, pentru produse cu randament atractiv într-un context inflaționist. Sperăm că fondurile atrase să fie de real ajutor în eforturile Ascendia de digitalizare accelerată a educației la nivel național, așa încât să putem avansa cât mai rapid în topurile europene la acest capitol”, a declarat Miriam Andrei, Director General TradeVille.

Ascendia a fost înființată în anul 2007, având domeniul de activitate axat pe industria IT, cu precădere dezvoltarea de software și conținut digital pentru industria eLearning. În 2016, compania s-a listat pe Piața AeRO a Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București, sub simbolul bursier ASC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *