Constructorul băcăuan UMB probabil a stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, pe A7 Buzău-Focșani, însă șoferii tot nu vor putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024, arată Asociația Pro Infrastructură. La verificările pe A7, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău – Focșani (82 km) înainte de termen, în decembrie 2024, deși constructorul a spus că „speră” finalizarea fără a garanta inaugurarea pentru sfârșitul anului.
Asociația susține că sunt prea multe structuri în lucru care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, laolaltă, și, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.
„Primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra “cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie”, arată API.
În schimb, Asociația susține că sunt șanse foarte mari să se inaugureze și alt(e) segment(e) în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual aprilie 2025.
Secțiunea Buzău – Focșani are patru loturi cu o lungime totală de 82 de km, însă doar loturile 1 și 4 de la capete au termen de finalizare 2024, iar pentru loturile mai lungi, de mijloc (67 km) prima jumătate a anului 2025. La o vizită anterioară din luna martie pe A7, în județul Vrancea, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, spunea că „speră” la finalizarea secțiunii Buzău – Focșani, după cum Economedia a explicat aici.
Să dăm Cezarului ce este al Cezarului: fără să avem cifrele exacte, în primele 6 luni ale lui 2024 cei de la UMB probabil că au stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp.
Mulțumim muncitorilor care își lasă ani din viață în teren, inhalând cantități impresionante de praf și noxe. Respectele noastre!
În ciuda acestui efort colosal, ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, desigur, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.
Primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra “cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie.
Din fericire, sunt șanse foarte mari să se inaugureze și alt(e) segment(e) în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual aprilie 2025.
În opinia noastră, o variantă ar fi Buzău-Râmnicu Sărat (vreo 30 de kilometri, fără nod intermediar), dacă UMB se concentrează puternic pe imensul pod peste Râmnic unde abia s-a început instalarea grinzilor metalice. Avem asfalt mult, pasaje pe și peste A7 relativ puține de făcut – totuși câteva sunt mai dificile.
Sau se poate decide concentrarea efectivelor UMB pe Mândrești-Râmnicu Sărat (aproximativ 36 km). Aici avantajul este că sunt 3 noduri (Slobozia-Ciorăști, Bogza/Căiata și Râmnic) și, chiar dacă sunt destule structuri de făcut, nodurile dese scad riscul de “totul sau nimic”.
Facem un apel la bunul simț ingineresc pe care știm că-l au cei care conduc destinele UMB și le cerem să își regrupeze forțele pe A7 Focșani-Buzău în așa fel încât să maximizeze numărul de kilometri inaugurați. Altfel, riscăm să alergăm după 80 de kilometri și să prindem mult mai puțini.”, transmite API.