Asociația Pro Infrastructura: UMB probabil a stabilit un record național pe A7 Buzău-Focșani, dar tot nu vom circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024

A7 Autostrada Moldovei Buzau Focsani Lotul 3

Constructorul băcăuan UMB probabil a stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp, pe A7 Buzău-Focșani, însă șoferii tot nu vor putea circula pe toți cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024, arată Asociația Pro Infrastructură. La verificările pe A7, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău – Focșani (82 km) înainte de termen, în decembrie 2024, deși constructorul a spus că „speră” finalizarea fără a garanta inaugurarea pentru sfârșitul anului.

Asociația susține că sunt prea multe structuri în lucru care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, laolaltă, și, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.

„Primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra “cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie”, arată API.

În schimb, Asociația susține că sunt șanse foarte mari să se inaugureze și alt(e) segment(e) în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual aprilie 2025.

Secțiunea Buzău – Focșani are patru loturi cu o lungime totală de 82 de km, însă doar loturile 1 și 4 de la capete au termen de finalizare 2024, iar pentru loturile mai lungi, de mijloc (67 km) prima jumătate a anului 2025. La o vizită anterioară din luna martie pe A7, în județul Vrancea, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, spunea că „speră” la finalizarea secțiunii Buzău – Focșani, după cum Economedia a explicat aici.

„UMB, mobilizare spectaculoasă pe A7 Buzău-Focșani.
Să dăm Cezarului ce este al Cezarului: fără să avem cifrele exacte, în primele 6 luni ale lui 2024 cei de la UMB probabil că au stabilit un record național, așternând un volum uriaș de umpluturi și asfalt pe un singur proiect într-un asemenea interval de timp.
Mulțumim muncitorilor care își lasă ani din viață în teren, inhalând cantități impresionante de praf și noxe. Respectele noastre!
În ciuda acestui efort colosal, ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate, cât și terasamente (umpluturi), asfalt și, desigur, parapetele de protecție, marcajele și elementele critice din afara părții carosabile.
Primul lot, ciotul de la Buzău, are termen contractual august 2024 și, după cum este evident, nu va fi respectat. Tot în august este scadent și lotul 4, celălalt capăt, celebra “cocoașă” de la Focșani. Septembrie este un obiectiv fezabil pentru a circula pe cocoașă, însă doar între nodurile Focșani Nord (DN2) și Mândrești (DN23), iar pe legătura DN2-DN2D sperăm în octombrie.
Din fericire, sunt șanse foarte mari să se inaugureze și alt(e) segment(e) în 2024 între Focșani și Buzău, devansat, secțiunile centrale (2 și 3) având termen contractual aprilie 2025.
În opinia noastră, o variantă ar fi Buzău-Râmnicu Sărat (vreo 30 de kilometri, fără nod intermediar), dacă UMB se concentrează puternic pe imensul pod peste Râmnic unde abia s-a început instalarea grinzilor metalice. Avem asfalt mult, pasaje pe și peste A7 relativ puține de făcut – totuși câteva sunt mai dificile.
Sau se poate decide concentrarea efectivelor UMB pe Mândrești-Râmnicu Sărat (aproximativ 36 km). Aici avantajul este că sunt 3 noduri (Slobozia-Ciorăști, Bogza/Căiata și Râmnic) și, chiar dacă sunt destule structuri de făcut, nodurile dese scad riscul de “totul sau nimic”.
Facem un apel la bunul simț ingineresc pe care știm că-l au cei care conduc destinele UMB și le cerem să își regrupeze forțele pe A7 Focșani-Buzău în așa fel încât să maximizeze numărul de kilometri inaugurați. Altfel, riscăm să alergăm după 80 de kilometri și să prindem mult mai puțini.”, transmite API.

Comentarii

  1. Ce damage control la API dupa ce tot anul au zis de UMB ca nu are nici o sansa nici macar pentru cocoasa de la Focsani. Acum vad ca s-au mai temperat dupa ce UMB le-a dat cu firma in cap :))))). De la “UMB nu are resurse!!! UMB va avea intarzieri majore!!!” la “UMB a stabilit un record national pe A7”. Ba baiatule dar ce schimbare! Cine naiba se mai uita la ei dupa fazele astea? Mai usor cu pianul pe scari, domnilor!

    La fel zic si de Mapa pe L2PiSi ca vai de mine n-au cu ce, ca intarzie, ca bla bla bla. Si oamenii aia nici macar nu s-au apucat de munca pentru ca inca rezolva chestiile birocratice vis-a-vis de vize pentru muncitori. Sa ii vedem mai intai la munca si dupa sa comentam.

    Si cate si mai cate rahaturi aruncate aiurea spre constructorii de la noi… Sigur, Aktor o merita cu varf si indesat, dar in rest eu sunt super multumit de cum merg lucrurile pe santierele noastre, cu cateva exceptii. E foarte greu sa faci in cativa ani ceea ce nu s-a facut in 30+ de ani, si avand acest context in minte, lucrurile se misca cu o viteza uimitoare. Ma inclin in fata constructorilor, mai ales UMB care face minuni de-a dreptul.

    • Ai perfecta dreptate, cred ca acum e prima data cand cei de API au dreptate in ceea ce priveste Buzau-Focasani….face mult sa mergi pe teren sa vezi lucrurile si sa nu te iei doar dupa niste procente….

    • API încearcă sa existe făcând “luări de poziție” care au o componenta politica, din toate posturile lor acest fapt devine clar.
      Mai mult decât atât, ei par sa vrea sa fie la conducerea șantierelor din parte MT
      In rest sunt băieți de treaba pentru ca “mai stau cu varga” pe cei de la Cnair/Mt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *