Audi e tentat să dezvolte și mașini electrice de mici dimensiuni

audi masina auto Sursa Foto: Pexels.com

Audi, companie auto deținută de grupul Volkswagen, va electrifica toate segmentele de bază până în 2027, conform lui Oliver Hoffmann, membru al consiliului de administrație responsabil de dezvoltare. Potrivit declarațiilor făcute de manager într-un interviu, aici sunt incluse și mașinile de mici dimensiuni.

„Vom electriza toate segmentele de bază până în 2027”, a declarat Hoffmann pentru publicația germană Automobilwoche. „Aceasta include și segmentul A, unde vedem în mod clar nevoia de vehicule premium în viitor.” Acestea fiind spuse, Hoffmann încă nu a anunțat niciun model concret. Un model de producție în segmentul A ar fi o noutate pentru Audi: chiar și Audi A1 bazat pe MQB este mai mult în segmentul B. În decembrie anul trecut, Audi a dezvăluit că își propune să investească 18 miliarde de euro doar în electrificare din 2022 până în 2026.

Hoffmann a confirmat decizia că nu vor exista succesori direcți pentru A1 și micul SUV Q2, dar nu a comentat mai departe planurile pentru mașini mici. Totuși, având în vedere logica grupului, pare evident că noul model nu va fi un Audi de sine stătător, ci probabil se va baza pe VW ID.2.

Probabil că va dura ceva timp înainte ca VW să fie gata pentru producția de serie. Până acum, se presupunea că ID.2 va fi o ramură Seat/Cupra, dar implicarea Audi ar putea să-l facă mai economic.

Pe termen scurt, însă, Audi lucrează la o serie e mai mare. Potrivit lui Hoffmann, cererea pentru Q4 e-tron și e-tron GT este mare, iar Audi speră la un impuls suplimentar de la modelele de pe platforma PPE. Din 2023, Q6 e-tron e-SUV va fi construit la Ingolstadt, iar în același an A6 e-tron va intra în producție ca sedan electric. Acesta va fi urmat în 2024 de A6 Avant e-tron, al cărui studiu aproape de producție a fost prezentat săptămâna trecută.

Şeful Audi, Markus Duesmann, a dezvăluit break-ul electric în timpul conferinţei de presă anuale.

„Conceptul Audi A6 Avant e-tron întruchipează dinamica și eleganța viitoarei clase de lux electrice la Audi”, a spus Duesmann. „Cu modelul de producție stabilit pentru lansare la o dată ulterioară, ne extindem portofoliul de modele electronice într-unul dintre segmentele noastre de bază.” Întrebat direct, Hoffmann a confirmat, de asemenea, că Audi va continua să se concentreze pe mașina clasică break, în timp ce Mercedes probabil nu are planificat un astfel de model bazat pe EQE. „Frumoasele break se numesc Avant; acesta va fi și cazul în lumea electrică”, a spus Hoffmann. „Modelele Avant sunt modele de volum importante pentru Audi.”

O piață importantă de vânzare pentru modelele EIP va fi China. „Compania Audi FAW NEV joacă un rol central în strategia noastră de electrificare din China”, a spus Duesmann. Audi a finalizat faza de planificare și aprobare în februarie.

Când vine vorba de dezvoltarea electrică, Audi vrea să lege Bentley și Lamborghini mai strâns de aceasta în cadrul grupului de mărci premium al grupului VW. „Lamborghini și Bentley vor beneficia în mod clar de pe urma Audi în tranziția către mobilitatea electrică: aceste mărci s-ar lupta să facă singure investițiile uriașe”, a spus Duesmann.

Deși nu există alte informații despre primul Lamborghini complet electric, este clar că primul Bentley electric va fi o ramură a proiectului Artemis – cu producția de caroserie la Hanovra și asamblarea finală la Crewe, UK.

Sursa Foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *