Grupul suedez Autoliv, prezent și în România, a anunţat luni că intenţionează să concedieze aproximativ 220 de angajaţi de la marile sale uzine din Franţa şi să transfere alţi 100 de angajaţi la alte uzine, măsura făcând parte din planul reducere a costurilor anunţat anterior, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Măsurile din Franţa ar urma să genereze economii de aproximativ 10 milioane de dolari în 2024, pentru ca în 2025 să ajungă la aproximativ 20 de milioane de dolari şi la 25 de milioane de dolari în 2026, a precizat cel mai mare producător de centuri de siguranţă şi airbaguri într-un comunicat de presă.
În ceea ce priveşte cele 220 de locuri de muncă ce vor fi eliminate, marea majoritate sunt în activitatea de producţie, dar vor fi afectate şi posturi din categoriile vânzări, cercetare şi administraţie, a informat Autoliv.
De asemenea, Autoliv intenţionează să îşi mute activităţile de producţie de volane din Franţa către alte uzine, ceea ce ar urma să afecteze în mod direct aproximativ 100 de angajaţi. În total, compania suedeză intenţionează să îşi reducă forţa de muncă din Franţa cu aproximativ 20%.
Autoliv România este al doilea mare exportator din industria componentelor auto din ţară. Aproape 11.000 de români lucrează în fabricile Autoliv din Braşov, Sf Gheorghe, Lugoj, Reşiţa şi Oneşti. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbag-uri şi volane pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler.
În luna iunie, când Autoliv a anunțat că urmează reduceri de personal în Europa, Economedia a solicitat la vremea respectivă companiei Autoliv informații cu privire la impactul acestor planuri pentru activitatea din România, iar departamentul de comunicare al grupului ne-a transmis că măsurile pentru țările afectate urmează să fie stabilite.
„Acesta este un pas în activitatea noastră de îmbunătățire continuă și de adoptare de măsuri proactive pentru a rămâne competitivi. Acesta este un program global, cu accent pe Europa. Este prea devreme pentru a comunica detalii despre cine și unde vor fi afectate persoanele. Măsurile vor fi definite în fiecare țară, în conformitate cu reglementările locale și în cadrul unui dialog cu partenerii sociali pentru a determina cele mai potrivite dispoziții pentru angajații în cauză”, a menționat Gabriella Ekelund Senior VP Communications al Autoliv, pentru Economedia.