Automobilele hibride au preluat controlul asupra pieţei auto europene, care a funcţionat ”la relanti” în 2024

piata auto, uniunea europeana, romania Sursa foto: Pixabay / Didgeman

Automobilele hibride au preluat controlul asupra pieţei auto europene, care a funcţionat ”la relanti” în 2024, în condiţiile în care modelele electrice au pierdut teren, potrivit cifrelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite AFP, conform Agerpres.

Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că aproximativ 10,6 milioane autoturisme au fost înmatriculate pe parcursul anului 2024 în Uniunea Europeană, în creştere cu 0,8%, comparativ cu 10,5 milioane autoturisme în 2023.

Franţa, Germania, Italia, Belgia au înregistrat o scădere a înmatriculărilor în 2024, în timp ce Spania, Portugalia şi Polonia au înregistrat o creştere a vânzărilor.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Liderul pieţei, Volkswagen, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 3,2% pe ansamblul anului 2024 în Europa, graţie în special mărcii Skoda, în timp ce Fiat şi Opel au dus la scăderea vânzărilor grupului mamă Stellantis (minus 7,2%). În luna decembrie a anului trecut, cota de piaţă a Renault în Europa a crescut până la 11,9%, în timp ce cota Stellantis a scăzut la 11,6%.

Ponderea automobilelor electrice a scăzut în Europa pentru prima dată de la explozia pieţei în 2020, până la 13,6%, pe parcursul anului 2024, dar a urcat la 15,9% în luna decembrie.

Din cauza preţului mare de achiziţie, modelele electrice au fost afectate de eliminarea subvenţiilor în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, însă această electrificare a evoluat foarte diferit de la o ţară la altă şi de la o marcă la alta.

Vânzările de automobile electrice au continuat să crească în Belgia, Danemarca şi Ţările de Jos şi ar putea să cunoască o relansare în 2024, odată cu venirea unor modele mai ieftine.

În rândul mărcilor, constructorul american Tesla a înregistrat o scădere cu 13,1% a vânzărilor în UE, în timp ce vânzările Volvo au crescut cu 28%, graţie lansării de noi modele electrice.

Automobilele electrice au fost depăşite de explozia modelelor hibride. Aceste automobile, mai ieftine, echipate atât cu un motor pe benzină, cât şi cu un mic motor pe baterie, care se încarcă în tip ce rulează, au controlat 30,9% din piaţă (33,1% în decembrie).

Hibridele au mâncat din piaţa modelelor pe benzină (scădere de 4,8% a vânzărilor în 2024, cotă de piaţă de 33,3% pe ansamblul anului). Automobilele diesel şi-au continuat degringolada (scădere cu 11,4% a vânzărilor), cu excepţia ţărilor din Europa de Est.

De vânzările bune de automobile hibride au profitat producătorii Toyota-Lexus (+17,5%) şi grupul Renault (+1,9%), campioni la aceste motorizări.

“Este anticamera trecerii la electrice”, a declarat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive, la mijlocul acestei luni, cu ocazia prezentării cifrelor de vânzări anuale.

După ce au cucerit segmentul SUV-urilor mari, modelele hibride au câştigat teren şi în zona modelelor mici ale Renault, precum Captur sau Clio, şi ar putea continua să progreseze în ţările care ezită să facă trecerea la modele electrice, precum Italia sau Spania, a subliniat atunci Cambolive.

Potrivit datelor ACEA, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 5,6% în 2024, când au fost înmatriculate 151.105 autoturisme. În luna decembrie 2024, piaţa auto din România a înregistrat chiar un avans de două cifre, respectiv o creştere cu 21,4%, până la 13.807 unităţi, graţie în primului rând unui salt de 45,4% a înmatriculărilor de automobile hibride, până la 5.510 unităţi.

Săptămâna trecută, ACEA a cerut, din nou, Uniunii Europene să dea dovadă de “flexibilitate” în politica sa de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Constructorii europeni se opun eventualelor amenzi care ar putea să le fie aplicate în UE, în cazul în care nu vor respecta obiectivele de reducere a emisiilor în 2025.

Într-un interviu pentru AFP, directorul general de la ACEA, Sigrid de Vries, a vorbit despre un risc “existenţial” pentru industrie, în condiţiile în care mai mulţi constructori au anunţat disponibilizări de personal în Europa.

“Piaţa automobilelor electrice nu se dezvoltă aşa cum ar trebui. UE nu se poate mulţumi să aibă obiective pe hârtie şi să fie foarte rigidă. Trebuie să ne adaptăm la condiţiile din lumea reală”, a pledat Sigrid de Vries.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.