Autostrada Bacău – Pașcani: IRD Engineering a câștigat licitația pentru supervizarea UMB pe lotul 2, dar Venturo contestă excluderea la CNSC

Machetă Bacău Pașcani

Proiectantul IRD Engineering a câștigat licitația pentru supervizarea UMB pe lotul 2 al secțiunii Bacău – Pașcani de pe A7 Autostrada Moldovei, dar procedura este suspendată după o contestație a firmei Venturo la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Contractul pentru lotul 2 Trifești – Gherărești are o valoare de 52 milioane lei, la fel și pentru loturile 1 și 3.

CNAIR a lansat încă din februarie 2023 licitația pentru dirigenție de șantier pe toate cele trei loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani și a primit opt oferte de la firme și asocieri. Potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia, proiectantul Venturo a fost exclus ca urmare a unui certificat negativ din 2021 pe care l-a emis Consiliul Județean Vâlcea. Ulterior, au fost respinse și asocierile conduse de ItalConsult și MGGP.

Pentru Autostrada Focșani – Bacău, supervizarea celor trei loturi are o valoare cuprinsă între 131 și 155 milioane de lei și au fost depuse oferte de la firmele: Egis (toate cele trei loturi), IRD Engineering (3 loturi), Venturo Investment (loturile 1, 2 și 3), ItalConsult Spa (3 loturi), MGGP (3 loturi). Loturile 1 (Bacău Săucești – Trifești) și 3 (Mircești – Pașcani) sunt în etapa de evaluare financiară cu termen de desemnare 29 noiembrie, potrivit SEAP.

Contestația Venturo pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 Bacău – Pașcani:

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă semnala, miercuri, că pai puțin de jumătate din loturile Autostrăzii Moldovei au contracte de supervizare semnate, deși se lucrează pe 12 din cele 13 loturi. „Doar 5 din cele 13 loturi ale autostrăzii A7 au contracte de dirigenție de șantier semnate, contracte esențiale pentru supervizarea calității lucrărilor, a procedurilor și a termenelor, o nouă dovadă a nepăsării premierului Ciolacu și a ministrului Grindeanu în privința acestor proiecte”, declara Cătălin Drulă.

Consultanță Bacău – Pașcani: „Obiectul contractelor Servicii de Supervizare EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA BACĂU – PAȘCANI: LOT 1 BACĂU (SAUCESTI) – TRIFESTI KM 0+000 – KM 30+300 LOT 2 TRIFESTI – GHERAESTI, km 30+300 – km 49+299.0 LOT 3 MIRCESTI – PAȘCANI, km 49+299 – km 77+393.70 va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini şi ale legislaţiei în domeniu”.

Durata contractelor este de 164 de luni, acoperind execuția și perioada de garanție, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *