Autostrada Brașov – Bacău: Certificate de urbanism pe traseul complet

A 13 Brasov Bacău

Consiliul Județean Covasna a eliberat Certificatul de Urbanism pentru Autostrada Brașov – Bacău (A13), urmând ca săptămâna viitoare și CJ Brașov să elibereze documentul necesar realizării Studiului de Fezabilitate și ulterior execuției. Practic, pe întreaga autostrada Brașov – Bacău cu o lungime de aproximativ 165 de kilometri se pot face acum studiile geotehnice incluse în Studiul de Fezabilitate, contractul cu proiectantul Search Corporation fiind semnat încă din mai 2020.

Autostrada Brașov – Bacău este al doilea proiect major pentru legătura Moldovei cu Transilvania și, în lipsa unui drum de mare viteză, trecerea Carpaților prin Pasul Oituz între Brașov și Bacău se face pe o șosea aglomerată și cu o singură bandă pe sens, explică, într-un comunicat de presă, Tamas Sandor, președintele CJ Covasna.

„Traseul autostrăzii Brașov – Sf. Gheorghe – Tg. Secuiesc – Bacău a fost finalizat. Astfel, din cei 162 km de autostrăzi, 76 km va traversa județul nostru. Pentru tronsonul din județul Covasna, Consiliul Județean Covasna a eliberat certificatul de urbanism, în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție. Este foarte importantă pentru noi această autostradă deoarece DN11, tronsonul Brașov – Tg. Secuiesc, este deosebit de aglomerat – zilnic trec peste 15 mii de mașini pe acolo. În cea mai mare parte, circulația se desfășoară cu câte o bandă pe sens. Pentru Județul Covasna, A13 este esențial și pentru că va asigura legătura directă cu aeroportul internațional din Ghimbav. În repetate rânduri am purtat discuții privind traseul acestei autostrăzi cu toți reprezentanții autorităților locale. Conform traseului final, autostrada va intra în județ în zona Dobolii de Jos, ieșirea fiind în zona Brețcu. Vorbim de o lungime de aproximativ 76 de km. Suntem încrezători că în curând se va realiza și proiectul tehnic de execuție și se va începe construcția în sine”, spune el.

În județul Covasna, A13 va străbate teritoriul următoarelor UAT-uri: Ilieni, Sfântu Gheorghe, Ozun, Reci, Ghidfalău, Moacșa, Boroșneu Mare, Dalnic, Cătălina, Tg. Secuiesc, Turia, Sânzieni, Lemnia, Mereni și Brețcu. De asemenea, în cadrul proiectului, vor fi construite 6 noduri rutiere: la Chilieni, Sfântu Gheorghe, Reci, Tg. Secuiesc Vest și Tg. Secuiesc Nord, Lemnia. Din punctul de vedere al reliefului, porțiunea Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, mai notează CJ Covasna. 

Pentru tronsonul din județul Bacău, Consiliul Județean a emis Certificatul de Urbanism pe 17 ianuarie, președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea arătând că proiectantul a întârziat intrarea în teren și a cerut o prelungire a termenului cu un an. În prima versiune a Clasamentului Autostrăzilor Prioritare, despre care Economedia a scris aici, Autostrada A13 Brașov – Bacău (denumită Autostrada Moldova) primise un punctaj de 65,89, pentru ca după revizuire să fie retrogradată la 55,89 puncte.

Pe DN 11 Brașov – Bacău sunt mai multe zone cu lucrări și carosabil surpat (Surpare Măgura, județul Bacău, 2021)

Drum rupt – DN 11 Măgura Bacău / Sursa foto: CNAIR

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Doi ani cu SF-ul!
    Un an cu licitatiile!
    4 ani, pe putin, cu executia!
    Poate in 2029 sau 2030 sa fie gata!
    Pas cu pas!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.