Autostrada Brașov – Bacău: Consiliul Județean Bacău a emis Certificatul de Urbanism / Proiectantul a depus la CNAIR o cerere pentru amânarea termenului de livrare cu un an

Foraje geo pe autostradă

Consiliul Județean Bacău a emis Certificatul de Urbanism pentru Autostrada A 13 Brașov – Bacău, al doilea proiect major de infrastructură rutieră pentru legătura Moldovei cu rețeaua de autostrăzi din Transilvania.

Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic al Autostrăzii Brașov – Bacău a fost semnat în mai 2020 cu firma Search Corporation pentru 20 de milioane de lei, are termen de predare 2023, însă proiectantul a solicitat CNAIR amânarea documentației tehnice cu un an, invocând dificultatea studiilor din zona de munte și lipsa firmelor specializate pentru foraje.

Potrivit CNAIR, s-a plătit un avans de 4% din valoarea contractului, însă proiectantul nu a intrat în teren, stadiul contractului fiind de 0%.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Autostrada are o lungime estimată de aproximativ 165 de kilometri, 46 de poduri și pasaje, 12 kilometri de tuneluri și un cost de aproximativ 3,5 miliarde euro.

Prefectul județului Bacău, Lucian Bogdănel (PSD) a transmis pe pagina de Facebook că 2021 a fost un an irosit pentru acest proiect și susține că, prin venirea lui Sorin Grindeanu (PSD) la conducerea ministerului Transporturilor, „motoarele au fost repornite”.

„Motoarele A13 Bacău – Brașov sunt repornite de actuala guvernare, în ciuda unui 2021 irosit – pentru acest proiect – de fostul executiv care a ținut în loc, cât a putut, proiectarea autostrăzii. Consiliul Județean Bacău a eliberat, astăzi, certificatul de urbanism necesar la elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic aferente A13. Este meritul conducerii CJ Bacău că a mobilizat primăriile din localitățile traversate de viitoarea autostradă, astfel încât birocrația administrativă să nu „înghită” procesul de emitere a acestui document urbanistic. Din păcate, solicitarea de prelungire a contractului de proiectare cu încă un an, depusă de proiectant la CNAIR la sfârșitul săptămânii trecute, dovedește – incontestabil – că A13 a hibernat pe parcursul anului trecut, fără ca decidenții aflați la guvernare să fie preocupați de soarta celei mai fezabile variante de autostradă din această parte de țară. Odată cu preluarea mandatului la Transporturi de dl. Sorin Grindeanu, lucrurile încep să se miște din nou, obiectivul fiind acela de a avea o documentație tehnică robustă, pe baza căreia să poată fi demarată licitația pentru contractarea execuției lucrărilor la A13”, a transmis prefectul județului Bacău.

Pe de altă parte, președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea (PSD), arată că tocmai proiectantul a întârziat documentația tehnică.

„Indiferent de întârzierile generate de proiectantul lucrării, împreună cu echipa CJ, voi face tot ce depinde de noi, astfel încât să nu existe nicio întârziere cauzată de vreo inerție administrativă la nivelul județului, pentru ca acest proiect, crucial pentru Bacău, să fie implementat. Le mulțumesc primarilor din municipiul Onești și în comunele Oituz, Bogdănești, Helegiu, Gura Văii, Parava, Răcăciuni, Pârgărești, Tîrgu Trotuș, Bârsănești și Orbeni, pentru că au înțeles să se mobilizeze exemplar pentru eliberarea avizelor necesare”, susține Valentin Ivancea.

Față de solicitarea companiei Search Corporation de extindere a termenului pentru predarea studiului de fezabilitate și a proiectului, Compania de Drumuri nu face nicio mențiune în comunicatul de presă publicat pe 15 ianuarie în care prezintă situația Autostrăzilor/Drumurilor Expres din Moldova și Bucovina.

„Autostrada Brașov – Bacău

Elaborare SF+PT

Lungime: 165 km

Valoare contract: 20.09 milioane lei fără T.V.A.

Data de începere: 10.07.2020

Analiza multicriterială de traseu (AMC2) a fost finalizată iar în data de 10.12.2021 a fost avizată în cadrul C.T.E. – CNAIR S.A. Proiectantul a transmis temele de proiectare pentru realizarea Studiilor de teren (arheologice, topografice, geotehnice și de mediu). Vor fi demarate activitățile pentru obținerea Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu”, arată compania, într-un comunicat de presă.

CNAIR ar fi acceptat o prelungire de doar 4 luni, potrivit unui anunț al șefului PSD Bacău, Dragoș Benea.

În prima versiune a Clasamentului Autostrăzilor Prioritare, despre care Economedia a scris aici, Autostrada A13 Brașov-Bacău (denumită Autostrada Moldova) primise un punctaj de 65,89, pentru ca după revizuire să fie retrogradată la 55,89 puncte.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Si A 13 e in ceata!
    Precum A7 si A8!
    Cum sa interpretam amanarea?
    Spaga mica?
    Ce zice Tov. Grindeanu?
    Toate autostrazile sunt blocate de cand a venit la cascaval!
    Citez din folclor:
    Draguta mioară
    Ori esti bolnavioară?
    Ori iarba nu-ti place?
    Merci.

    • Dar ce fac cu Certificatul de Urbanism cei de Brasov si Covasna?
      Pe unde ar putea trece A 13!
      Sunt in beţie prelungita aceste Consilii Judetene?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.